۰۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۹
کد خبر: ۱۵۴۵۳۶
بیست و ششمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی(28)؛

خرمشاد: تفرقه مذهبی بیداری اسلامی را تهدید می کند

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در بیست و ششمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در تهران به تبیین مقاله خود با عنوان بیداری اسلامی اخیر فرصت ها و تهدیدها پرداخت.
دكتر محمد باقر خرمشاد،

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد باقر خرمشاد، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، روز گذشته در بیست و ششمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در تهران به تبیین مقاله خود با عنوان بیداری اسلامی اخیر فرصت ها و تهدید ها پرداخت و قدرت گرفتن رهبران اسلام گرا در کشور های عربی را اولین فرصت پیش رو در برابر مسلمین در بیداری اسلامی دانست و عنوان کرد: اکثر این رهبران در 25 کنفرانس گذشته حضور داشتند و انتظار می رود این رهبران اسلام گرا که میانه رو و آگاه به مقتضیات زمان و وحدت گرا هستند به گونه ای عمل کنند که حداکثر بهره را از شرایط موجود در راستای تحقق اهداف اسلامی ببرند.

 

خرمشاد فراهم آمدن فضای مناسب برای طرح هر چه بیش تر آرمان های فلسطین و آگاهی و در جریان امور و وقایع بودن مردم مسلمان و فراهم آمدن فرصت مشارکت آن ها در رخداد های سیاسی را از دیگر فرصت های پیش رو در بیداری اسلامی عنوان کرد و گفت: امروز توده های مردم مسلمان فرصت مشارکت در جریانات را پیدا کرده اند و با اتفاقاتی که در جهان اسلام افتاده است اردوگاه طرفداران جهان چند قطبی در برابر جهان تک قطبی تقویت شده است یا این که انتظار می رود تقویت شود.

 

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با بیان این که قیام های مردم در کشور های سنی نشین علیه حکومت های ظالمانه شان باعث ایجاد تحول در اندیشه سیاسی برادران سنی ما شده است در تبیین تهدید های پیش رو در  زمینه بیداری اسلامی عنوان داشت: در کنار بیداری اسلامی که به وقوع پیوسته ما شاهد قدرت گیری و حتی جلوداری گروه های تند رویی در جهان اسلام هستیم که اهل ترور، تکفیر و تهدید هستند و فضای جوامع اسلامی را به شدت متشتت کرده اند که برخی گرو های سلفی پرچم دار این گروه های تند رو هستند.

 

وی همچنین تشدید شکاف های مذهبی در جهان اسلام در این کشمکش ها را از دیگر تهدیدات رو در روی بیداری اسلامی دانست و خاطر نشان ساخت: باید از فرصت های پدید امده نهایت استفاده را ببریم و در صدد مقابله با تهدید ها و رفع آن ها برآییم. / 959/پ202/ب

ارسال نظرات