۰۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۰:۳۶
کد خبر: ۱۵۴۵۵۲
رییس مجلس علمای شیعه اروپا:

شیعه و سنی با اتحاد خود سیاست‌گذاری دنیا را به‌دست بگیرند

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس علمای شیعه اروپا با انتقاد از فعالیت‌های ضداسلامی در انگلستان در جهت تفرقه‌افکنی بین شیعه و سنی، هم‌اندیشی و گفت‌وگو را نیاز اساسی امروز این دو مذهب برگ اسلامی دانست.
سيد علي رضا رضوي

حجت‌الاسلام سید علیرضا رضوی، رییس مجلس علمای شیعه اروپا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا هم‌اندیشی و گفت‌وگو را نیاز اساسی امروز تشیع و تسنن ارزیابی کرد و گفت: برخی افراد افراطی در اروپا با اظهارات خود سبب ایجاد فاصله بین شیعه و سنی شده‌اند و اگر متحد باشیم غربی‌ها نمی‌توانند از اختلافات ما استفاده کنند.

وی با اشاره به این‌که در انگلستان فعالیت‌های بسیاری علیه اسلام و درجهت تفرقه‌افکنی بین شیعه و سنی انجام می‌شود تصریح کرد: اگر یک‌ میلیارد و هشتصد میلیون نفر مسلمان باهم متحد شوند بزرگ‌ترین نیرو پدید خواهد آمد زیرا امام‌خمینی(ره) فرمودند اگر یک‌ قطره از دریا جدا شود یک برگه را هم نمی‌تواند تر کند اما وقتی به دریا برمی‌گردد قوتش بیشتر می‌شود.

رییس مجلس علمای شیعه اروپا عدم وحدت شیعه و سنی را سبب ضعیف شدن اسلام دانست و تأکید کرد: شیعه و سنی باید با اتحاد خود سیاست‌گذاری دنیا را به‌دست بگیرند.

حجت‌الاسلام رضوی با بیان این‌که وحدت شیعه و سنی نقشه‌های دشمنان را نقش برآب می‌کند ابراز داشت: برخی حرف‌هایی می‌زنند که علیه شیعه و سنی تمام می‌شود و این دو مذهب بزرگ اسلامی باید با شرکت در مساجد، مجالس، و جلسات یکدیگر اتحاد یکدیگر را افزایش دهند.

وی با اشاره به این‌که اگر پنجاه و شش کشور اسلامی متحد شوند، آمریکا و اسراییل با شکست مواجه می‌شوند عنوان داشت: مسلمانان امکانات بسیاری را در اختیار دارند و نفت و گاز جهان و بزرگ‌ترین بازار متعلق به آنان است که اگر حتی یکی از کالاهای غربی را تحریم کنند، تأثیرات عجیبی را در جهان خواهد داشت.

رییس مجلس علمای شیعه اروپا در خاتمه سخنان خود از فتوای آیت‌الله سیستانی مبنی بر این‌که «اهل‌تسنن نفس و جان ما هستند» استقبال کرد و آن را بسیار اثرگذار دانست./956/ت302/ص

 

ارسال نظرات