۰۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۰:۴۰
کد خبر: ۱۵۴۵۸۰
حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی:

نقش امام و رهبری در وحدت و بیداری مسلمانان بی بدیل است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری نقش امام(ره) و رهبر معظم انقلاب را در ایجاد وحدت و بیدارگری مسلمانان جهان بی بدیل خواند و گفت: آنها با استفاده از این ظرفیت عظیم توانستند صفوف مسلمانان را در برابر دشمنان منسجم تر کنند.
حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد واعظ موسوي حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد  واعظ موسوي

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد واعظ موسوی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به نقش بی بدیل علمای دین در تحکیم وحدت مسلمانان، اظهار داشت: امام(ره) و رهبر معظم انقلاب برای مقابله با توطئه های دشمنان با کمال بهره برداری از موقعیت بدست آمده و با مغتنم شمردن این فرصت درصدد ایجاد وحدت بین صفوف مسلمانان و به خصوص شیعیان برآمدند.


وی افزود: در چند سال اخیر آثار و برکات بسیار بزرگ این وحدت را در منطقه و حتی فرا منطقه مشاهده کرده ایم؛ خیزش های کشورهای اسلامی به ویژه در شمال آفریقا ثمره همین روشنگری ها است؛ آنها با الهام گرفتن از نقش رهبری و شکل نوین حکومت اسلامی در ایران، قیام کرده اند.


نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری در تحلیل واقعیت های موجود در بیداری اسلامی، گفت: کشورهای اسلامی برای احقاق حق خود به پا خواسته اند و حرکت  هماهنگی را برای استبداد زدایی و استکبار ستیزی شروع کرده اند؛ برخی از این کشور ها به نتیجه نهایی نزدیک شدند.


مسلمانان جلوی چپاول ممالک اسلامی را بگیرند
حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی با بیان این که با سرلوحه قرار دادن آیین اسلام، توصیه قرآن، فرمایشات پیامبر(ص)، ائمه اطهار(ع) و علمای ژرف اندیش می توان به انسجام بیشتر رسید، ابراز داشت: با وحدت می توان حیله دشمنان را خنثی و آنها را مأیوس کرد و مشت محکمی بر دهان دشمنان خارجی و داخلی بکوبیم؛ مسلمانان باید بر سرنوشت خود حاکم شوند و ممالک اسلامی را از چپاول و غارت منابع خدا دادی نجات دهند.


وی رژیم غاصب صهیونیستی را به عنوان یکی از دشمنان خطرناک جهان اسلام معرفی کرد و گفت: مسلمانان با انسجام و یکپارچگی این رژیم جعلی را از قلب کشورهای اسلامی بیرون برانند و این غده سرطانی را از بین ببرند.


نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان اسلامی ادامه داد: استکبار جهانی با استفاده از همه امکانات خود و با کمک لابی صهیونیسیم با صرف دلارهای فراوانی که از چپاول امت اسلام بدست آورده است می خواهد میان اهل سنت و تشیع اختلاف بیندازد.


حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی با بیان این که دشمنان اسلام در صددند بر آتش این اختلاف واهی و ساخته دست خود بدمند، گفت: آنها سعی دارند شعله های آن را فروزان تر کنند و با ایجاد اختلاف عمیق، جنگ، خونریزی و برادر کشی مسلمانان، به آرزوهای خود برسد؛ سیاست اصلی آنها «تفرقه بینداز و حکومت کن» است./928/ت302/ج

ارسال نظرات