۰۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۶
کد خبر: ۱۵۴۶۰۱
بیست و ششمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی(32)؛

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت: علما باید در مقابل تکفیرات قد علم بکنند

خبرگزاری رسا ـ دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) بیان داشت: وظیفه دیگر ما علما این است که در مقابل این تکفرات قد علم کنیم و اجازه ندهیم افرادی تحت لقای یک مذهب، مسلمانان را به شهادت برسانند من امید وارم با پیوند وحدت اسلامی مشکلات جهان اسلام بر طرف شود.
حجت الاسلام والمسلمين اختري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن اختری، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در بیست و ششمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، ایجاد وحدت را وظیفه علما دانست و تاکید کرد: برای ایجاد وحدت بین مسلمین، علما و مفتی‌های جهان اسلام و اندیشمندان وظیفه خطیری را بر عهده دارند.
 حجت الاسلام و المسلمین اختری عمل به سیره ائمه اطهار(ع) را بسیار مهم برشمرد و گفت: برای ایجاد وحدت توجه به سیره ائمه اطهار(ع) و حضرت محمد(ص) بسیار حائز اهمیت است و بعد از ائمه اطهار و پیامبر اکرم اسلام این علما هستند که وظیفه ایجاد وحدت را بر عهده دارند و در طول تاریخ اسلام علمای زیادی در این امر تلاش نموده‌اند و به وظیفه الهی خود واقف بوده‌اند که می‌توان به حضرت آیت الله بروجردی، امام(ره) و دیگر علما اشاره داشت.
وی اهمیت اخوت را بعد از وحدت مهم تعریف کرد و اظهار داشت: برای امت اسلامی بعد از وحدت مسئله اخوت امری مهم است، قرآن کریم و پیامبر اسلام(ص) به اخوت تاکید ورزیدند و همچنین روایات متعددی در این خصوص موجود است.
دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به 250 سال زندگانی ائمه اطهار(ع) بیان کرد: مسئله سیره پیامبر اسلام(ع) در طول زندگانی ائمه اطهار(ع) بروز داشته است و با وجود این که در این مدت توسط حاکمان کنار گذاشته شده بودند اما به پیروان خود امر وحدت و اخوت را بسیار تاکید می‌کردند.
حجت الاسلام و المسلمین اختری تکفیر مسلمانان به دست عده‌ای مسلمان‌نما را بسیار بد دانست و گفت: چرا باید افرادی تحت لقای یک مذهب اسلامی مسلمانان بی‌گناه در اقصی نقاط جهان اسلام را مورد حمله عملیات تروریستی قرار بدهند.
وی در پایان تصریح کرد: وظیفه دیگر علما این است که در مقابل این تکفیرات قد علم کنیم و اجازه ندهیم افرادی تحت لقای یک مذهب، مسلمانان را به شهادت برسانند./9599/پ202/ص
 
ارسال نظرات