۰۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۱۵۴۶۱۸
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

آیت الله مجتهدی بهبهانی از پیشتازان مبارزات علیه رژیم ستم شاهی بود

خبرگزاری رسا ـ جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در پیامی رحلت عالم ربانی، آیت الله حاج شیخ محمد حسن مجتهدی بهبهانی(ره) را به مردم شریف استان خوزستان تسلیت گفت.
جامعه مدرسين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پیامی به مناسبت رحلت عالم ربانی، آیت الله حاج شیخ محمد حسن مجتهدی بهبهانی(ره)، پیام تسلیتی صادر کرد و در این پیام آیت الله مجتهدی بهبهانی را از پیشتازان مبارزات علیه رژیم ستم شاهی و مروجان مکتب اهل بیت(ع) برشمرده است.

متن این پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت حضرت آیت الله حاج شیخ محمد حسن مجتهدی بهبهانی موجب تاسف گردید.

ایشان عمر شریف خود را در راه ترویج و تبلیغ مکتب اهل‌البیت «علیهم السلام» و ارشاد و هدایت مردم سپری نمود.

ابو الشهید مجتهدی از پیشتازان مبارزات مردم علیه رژیم ستم شاهی بود که پس از انقلاب به عنوان نماینده دوره اول مجلس خبرگان رهبری و امامت جمعه شهرستان بهبهان ایفای نقش نمود.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رحلت آن عالم ربانی را به روحانیت معظم، مردم شریف استان خوزستان، بیت شریف آن عالم مجاهد تسلیت عرض نموده و برای آن مرحوم علّو درجات را از ایزدمنّان خواستاریم.

و السلام علیکم و رحمةالله و برکاته

محمد یزدی
رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

لازم به ذکر است؛ آیت ‌الله حاج شیخ محمدحسین مجتهدی بهبهانی(ره) در سال 1296هجری شمسی دیده به جهان گشود و در هجدهم بهمن ماه سال 1360 به عنوان اولین امام جمعه بهبهان منصوب و پس از آن به عنوان نماینده مردم در دوره اول مجلس خبرگان رهبری انتخاب شد.

وی معروف به (آقا شیخ بزرگ) فرزند حجت الاسلام مرحوم حاج شیخ عبدالهادى مجتهد بهبهانى (ره) از علمای بهبهان بود که پس از ارتحال پدر سال ها مسؤولیت اقامه نماز جماعت و تربیت طلاب بهبهان را بر عهده داشت.

آیت الله مجتهدى بهبهانی (ره) در مدت اقامت خود در قم از از محضر آیات عظام حجت کوه کمرى و آیت الله بروجردى بهره برد و پس از فوت پدر به خدمت در مدرسه علمیه شاهزاده ابراهیم (ع)بهبهان پرداخت.

 وی، شامگاه پنجشنبه، پنجم بهمن ماه در سن 95 سالگی، به علت بیماری دار فانی را وداع گفت./9464/د101/ج

ارسال نظرات