۰۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۱۵۴۶۶۳
امام جمعه آمل:

کشورهای اسلامی به دنبال وحدت پایدار باشند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آمل با تاکید بر این که کشورهای اسلامی به دنبال وحدت پایدار باشند، بیان داشت: دشمنان خواستار این هستند که مسلمانان با یکدیگر وحدت نداشته باشند که در این راستا از هر نقشه ای استفاده می کنند ولی مسلمانان باید با اتحادی بی نظیر فریب برنامه های ایادی استکباری را نخورند.
حجت الاسلام رحماني، امام جمعه آمل

حجت الاسلام محمد علی رحمانی آملی، امام جمعه آمل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل با بیان این که امام صادق(ع) نقش ارزنده ای در گسترش و ترویج علوم مختلف داشت، گفت: این امام همام در راستای گسترش علوم اهتمام خاصی داشت و سیره تربیتی امام صادق(ع) به گونه ای بود که در آن علم، فرهنگ و تربیت به نحو برجسته ای وجود داشت.

 

استاد حوزه علمیه آمل با اشاره به این که امروز باید برای نشر و تبلیغ اسلام از شیوه‌های امام  صادق(ع) کمک بگیریم، بیان داشت: در نحوه رفتار با جهان باید روش نشر اسلام و تشیع که همان شیوه امام صادق(ع) است احیاء شود تا از این سیره ارزنده به بهترین نحو ممکن الگو پذیری کنیم.

 

امام جمعه آمل با بیان این که اگر در زمان های قبل شیوه امام صادق(ع) را به کار برده بودیم الان اسلام در دنیا تلألو پیدا کرده بود، گفت: ترویج سیره و روش زندگانی این امام گرانقدر از اهمیت والایی برخوردار است که همگان به خصوص حوزه های علمیه در این امر ارزنده نقش مهم و برجسته ای را دارا است.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با اشاره به سیره امام صادق(ع) در برخورد با مخالفان، خاطرنشان کرد: این امام همام به شاگردان خود می فرمودند از حسن نیت و بهترین حرف ها در برابر مخالفان استفاده کنید تا تفکر شیعی را بدین وسیله به آن ها نشان دهید که در دل آن ها نفوذ پیدا کند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت میلاد حضرت محمد(ص) و روز اخلاق و مهروزی، گفت: پیامبر گرامی اسلام اشرف مخلوقات و بهترین انسان ها است و باید اهتمام ارزنده ای در راستای ترویج و تبیین اسلام ناب محمدی در سراسر جهان وجود داشته باشد.

 

امام جمعه آمل با بیان این که حضرت محمد(ص) مظهر عطوفت و رحمت است، بیان داشت: گسترش ارزنده دین مبین اسلام سبب شده است تا دشمنان بخواهند با انجام کارهایی از قبیل ساخت فیلم، کاریکاتور و اقداماتی از این دست از جایگاه نورانی رسول گرامی اسلام بکاهند.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با تاکید بر این که جایگاه والای پیامبر گرامی اسلام برای همگان شناخته شده است و نقشه های پلید دشمنان به هیچ وجه تاثیرگذار نخواهد بود، خاطرنشان کرد: محبت والای حضرت محمد(ص) در دل های همه مسلمانان وجود دارد و آن چه امروز بر خلاف کارشکنی های دشمنان مشاهده می شود نفوذ ارزنده دین مبین اسلام در سراسر جهان است.

 

استاد حوزه علمیه آمل در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت هفته وحدت، گفت: وحدت امری ارزنده است که باید ملل مسلمان نسبت به نهادینه کردن آن اهتمام ارزنده ای را داشته باشند.

 

امام جمعه آمل با تاکید بر این که کشورهای اسلامی به دنبال وحدت پایدار باشند، بیان داشت: دشمنان خواستار این هستند که مسلمانان با یکدیگر وحدت نداشته باشند که در این راستا از هر نقشه ای استفاده می کنند ولی مسلمانان باید با اتحادی بی نظیر فریب برنامه های ایادی استکباری را نخورند.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با بیان این که ایادی استکبار جهانی همواره به دنبال ایجاد نفاق و اختلاف میان مسلمانان بوده اند، خاطرنشان کرد: کشورهای مسلمان باید با اتحاد و همبستگی به فکر تحقق تعالیم والای اسلامی و گسترش این تفکر ارزنده در سراسر جهان باشند./950/ت302/ب

ارسال نظرات