۰۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۱۵۴۶۶۵
استاد حوزه علمیه قم:

انحراف از سیره نبوی، ضلالت و گمراهی را به دنبال دارد

خبرگزاری رسا ـ استاد اخلاق حوزه علمیه قم گفت: اگر همگان سیره و سنت پیامبر اسلام(ص) را الگوی زندگی فردی و اجتماعی خود قرار دهیم، دیگر شاهد تندوروی‌ها و برخی تحرکات افراطی و دشمن‌ شادکن نخواهیم بود، انحراف از سیره نبوی گرفتاری در ضلالت و گمراهی را به دنبال دارد.
حجت الاسلام محمد رضا صفايي بوشهري، استاد حوزه علميه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام محمدرضا صفایی بوشهری، استاد اخلاق حوزه علمیه قم، امروز در مراسم جشن میلاد نبی اکرم(ص) پیام آور صلح و دوستی در سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل اظهار داشت: سیره رسول گرامی اسلام(ص) سراسر نور، رحمت، معرفت، اخلاق، بصیرت و صمیمیت است.

 

وی با تبریک فرا رسیدن هفته وحدت خاطرنشان کرد: اگر همگان سیره و سنت پیامبر اسلام(ص) را الگوی زندگی فردی و اجتماعی خود قرار دهیم، دیگر شاهد تندوروی‌ها و برخی تحرکات افراطی و دشمن‌ شادکن نخواهیم بود، انحراف از سیره نبوی گرفتاری در ضلالت و گمراهی را به دنبال دارد.

 

این استاد اخلاق حوزه با تشریح فضائل اخلاقی رسول گرامی اسلام(ص) افزود: آن حضرت وقتی سخن می گفتند، کوتاه و با معنی بود، هیچگاه به خاطر دنیا و متعلقات آن و برای حقوق شخصی، عصبانی نشد و در حرف هایی که به زبان می آورد، امید اصلاح داشت.

 

حجت الاسلام صفایی بوشهری با بیان این‌که سیره ائمه اطهار نیز سرشار از دوستی، محبت و عاطفه است، ادامه داد: امام صادق(ع) در مورد مردم از سه چیز پرهیز می کرد؛ بدگویی و کسی را سرزنش نمی کرد و در کار مردم از تجسس به دور بود، اگر در معنای واقعی سیره حضرت رسول و ائمه اطهار را عملی کنیم، بسیاری از معضلات اجتماعی برطرف خواهد شد.

 

وی خواستار توجه به سبک زندگی اسلامی از سوی عموم مردم به ویژه بسیجیان و پاسداران انقلاب اسلامی شد و گفت: اگر خود را پیرو سیره آن بزرگواران می دانیم، بایستی شیوه زندگی خود را شبیه شیوه زندگی ائمه اطهار(ع) قرار دهیم، در غیر این صورت باید در شیعه بودن خود شک کنیم.

 

این استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود تهذیب نفس و بهره‌مندی از اصول ارائه شده در آیات قرآنی را مایه پیروزی رزمندگان اسلام دانست و گفت: اگر جهاد برای جلب رضای خدا و تقرب به درگاه حضرت حق باشد، قطعا موجب تعالی خواهد بود، مسأله ای که نیروهای مسلح ایران اسلامی از آن بهره مند هستند.

 

حجت الاسلام صفایی بوشهری افزود: اگر امروز دشمنان این مرز و بوم از سپاه می ترسند و نام سپاه لرزه بر اندام آنها می اندازد نه به خاطر تجهیزات نظامی، بلکه به خاطر ایمان و سیره اخلاقی و معنویت پاسداران است. به عبارت دیگر اگر امروز سپاه خار چشم دشمنان است، باید دانست که استکبار جهانی از صداقت و صلابت سپاه در هراسند.

 

گفتنی است، در ادامه این برنامه داوود همایون، مداح اهل بیت عصمت و طهارت به مدیحه سرایی پرداخت./935/پ202/ب

ارسال نظرات