۰۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۱۵۴۶۷۱
بیست و ششمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی(30)؛

آیت الله واعظ زاده: برای ایجاد وحدت باید بر مشترکات تاکید کرد

خبرگزاری رسا ـ دبیر سابق مجمع جهانی تقریب مذاهب، تاکید بر مشترکات و شناخت پیدا کردن نسبت به ائمه و آرای سایر مذاهب را عامل مهمی برای وحدت معرفی کرد.
آيت الله واعظ زاده خراساني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله واعظ زاده، دبیر سابق مجمع جهانی تقریب مذاهب در بیست و ششمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در خصوص تقریب بیان داشت: آشنایی و معرفت علمای مذاهب گوناگون به آرای یکدیگر امر بسیار مهمی است.
وی ادامه داد: اگر انسان‌ها آرا و عقاید یکدیگر را بررسی بکنند با مشکلات بعدی روبه رو نخواهند شد زیرا از آرای یکدیگر مطلع هستند.
 آیت الله واعظ زاده افزود: شیعیان مخالف امام مالکی و یا امام حنیفه نیستند بلکه این عزیزان را به عنوان یک عالم برجسته مورد قبول دارند زیرا این‌ها در زمان خود فقیه برجسته‌ای برای جامعه سنی بودند.
وی تاکید داشت: برای ایجاد وحدت تاکید بر مشترکات حائز اهمیت است و نکته دیگر که اهمیت دارد این است که شیعه و سنی باید شرح حال امامان یکدیگر را مورد بررسی قرار دهند.
آیت الله واعظ زاده با اشاره به سخنان مرحوم آیت الله بروجردی در خصوص امامت بیان داشت: مرحوم آیت الله بروجردی اختلاف شیعه و سنی را در دو مورد می‌دانست، نخست در امامت و دوم در مرجعیت و در حال حاضر خوشبختانه اهل تسنن اعتقادات ما را در خصوص مرجعیت قبول کرده‌اند./9599/پ203/ص
ارسال نظرات