۰۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۵
کد خبر: ۱۵۴۶۹۴
استاد حوزه و دانشگاه مطرح کرد:

امام علی نخستین فدایی خط وحدت

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که امام علی(ع) نخستین فدایی خط وحدت هستند، گفت: امیرمومنان(ع) در روایتی می‌فرمایند «هیچ کسی به اندازه من برای وحدت کلمه مسلمان تلاش نکرد».
هفته وحدت، اتحاد، وحدت

حجت‌الاسلام حسن مهدویان، استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به فرارسیدن هفته وحدت گفت: وحدت برخواسته از توحید است و کسی که به توحید اعتقاد دارد نمی‌تواند به تفرقه فکر کند.

وی ادامه داد: پیام تمام انبیا الهی توحید و وحدت است، همه گرایش‌ها توحیدی خلاصه می‌شود در این‌که ما راه، دین و خط واحدی داشته باشیم و رکن اصلی وحدت اعتقاد به توحید است.

تمام تلاش انبیا رساندن بشریت به وحدت بود

این استاد حوزه با اشاره به این‌که تمام سعی و تلاش پیامبران رساندن بشر به خط وحدت بوده است، اظهار داشت: وقتی پیامبران به مردم می‌گویند کلمه مقدس «لا اله الا الله» را بیان کنند هدف این بزرگواران این است که اندیشه، تفکر و عملکرد افراد را در یک خط واحد به نام عبودیت قرار دهند.

امیرمومنان نخستین فدایی خط وحدت هستند

حجت‌الاسلام مهدویان با بیان این‌که امیرمومنان(ع) نخستین فدایی خط وحدت هستند، بیان داشت: امیرمومنان(ع) در روایتی می‌فرمایند «هیچ کسی به اندازه من برای وحدت کلمه مسلمان تلاش نکرد».

وی بیان داشت: کسانی که در خط امیرمومنان(ع) هستند ولی به وحدت بی اعتنای می‌کنند در حقیقت با عمل خود عقیده خود را از بین می‌برند و عملکرد آن‌ها برخلاف فرمایشات امام علی(ع) است، همچنین عملکرد امیرمومنان(ع) و دیگر ائمه(ع) نگاه وحدتی بوده است.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به آیه «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّـهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّ‌قُوا»، گفت: محور اصلی وحدت وجود نازنین پیامبر(ص) و در مرحله بعدی امیرمومنان(ع) هستند و حبل الله قرآن، پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع) هستند.

وی ادامه داد: مسلمانان دارای مشترکات زیادی هستند حتی به گونه‌ای که اختلافی که در میان دو گروه عمده مسلمانان(شیعه و سنی) درباره ولادت پیامبر(ص) وجود دارد نفی گفته یک‌دیگر نیست.

این استاد تصریح کرد: این‌گونه نیست که علمای شیعه و سنی با یک‌دیگر نسبت به تولد رسول‌الله(ص) اجتماع داشته باشند، به این معنا که علما شیعه گفته علمای اهل سنت و یا علمای اهل‌سنت گفته علمای شیعه را نفی کنند بلکه هر دو گروه می‌گویند که براساس تحقیقات ما احتمال بیشتر در آن است که روز دوازدهم و یا هفدهم ربیع روز تولد پیامبر(ص) است.

حجت‌الاسلام مهدویان با بیان این‌که پیامبر(ص) حبل الله هستند، خاطرنشان کرد: باید مسلمانان با یک‌دیگر وحدت داشته باشند و بدانند که دشمنان اسلام تمام تلاش خود را جهت تفرقه میان مسلمانان انجام می‌دهند.

هفته وحدت تو دهنی محکمی به دشمنان است

وی افزود: نام گذاری هفته وحدت از سوی امام راحل تو دهنی محکمی به آمریکا، اسراییل و کشورهای غربی که منطقشان تفرقه بنداز، حکومت کن است بود.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه آشنا شدن اهل تسنن با معارف اهل‌بیت(ع) را از آثار هفته وحدت خواند و بیان داشت: وقتی شیعیان با اهل تسنن در هفته وحدت کنار یک‌دیگر می‌نشینند و یا جشن می‌گیرند این خود سبب می‌شود که اهل تسنن با معارف اهل‌بیت(ع) آشنا ‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: هرگز به مصلحت مذهب تشیع نیست که صف خود را از صف اهل‌تسنن به گونه‌ای که مانند کادر و پنیر باشند جدا کند و طبیعی است که همدلی و همراه شدن مسلمانان با یک‌دیگر دارای آثار زیادی خواهد شد.

تمام تلاش دشمن ایجاد تفرقه میان مسلمانان است

حجت‌الاسلام مهدویان در پایان با اشاره به این‌که تمام دغدغه دشمن ایجاد تفرقه میان مسلمانان است، بیان داشت: وقتی ما می‌بینم دشمنان نسبت به وحدت مسلمانان حساسیت نشان می‌دهند باید بدانیم که چقدر این اتحاد برای آن‌ها خطرناک است و از این‌رو باید گلوگاه دشمن که وحدت است را فشار بدهیم./993/ت302/ی 

ارسال نظرات