۰۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۷
کد خبر: ۱۵۴۶۹۸
استاد حوزه و دانشگاه:

وحدت به دشمنان اسلام سیلی می‌زند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: دشمن به سبب سیلی که از قرآن، دعا و نماز خورده در صدد انتقام گیری از اسلام است و گرنه دلش به حال مسلمانان نمی‌سوزد و می‌خواهد با ایجاد اختلاف میان اهل تسنن و تشیع بهره‌ بیشتری از منابع کشورهای اسلامی داشته باشد.
هفته وحدت

حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی‌آملی، استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به فرارسیدن هفته وحدت به اهمیت وحدت میان مسلمانان اشاره کرد و گفت: وحدت میان مسلمانان سبب سالم سازی رابطه میان مسلمانان و زندگی مسالمت آمیزی در میان آن‌ها می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از موارد سالم سازی روابط میان مسلمانان انجام واجب امر به معروف و نهی از منکر است و این سالم سازی باید به‌ گونه‌ای باشد که هدف فرد در آن برطرف کردن نارسایی‌ها باشد نه این‌که افراد به دنبال دشمنی باشند.

این استاد حوزوی تصریح کرد: مسلمانان باید درباره یک‌دیگر احساس خطر کرده و به دنبال اصلاح و رفع مشکلات یک‌دیگر باشند، البته این احساس خطر باید دلسوزانه باشد نه این‌که فرد از روی خباثت درباره دیگران احساس خطر کند.

تعامل مسلمانان درباره مسائل مختلف

حجت‌الاسلام حسینی آملی با بیان این‌که شیعیان و اهل تسنن در مباحث علمی و دیگر مسائل با یک‌دیگر تعامل داشته باشند، بیان داشت: مسلمانان باید به یک‌دیگر کمک کنند، با امر به معروف و نهی از منکر یک‌دیگر را به سعادت برسانند و زمانی امر به معروف و نهی از منکر محقق می‌شود که مسلمانان با یک‌دیگر وحدت داشته باشند.

وی افزود: اگر مسلمانان در مباحث به یک‌دیگر خرده می‌گیرند مبنای آن‌ها از روی دلسوزی و نجات یک‌دیگر است و باید توجه داشت که این دلسوزی سبب درگیری، دعوا و ناسزا گفتن نشود.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به آیات قرآن کریم گفت: سعادت دنیا و آخرت افراد در گرو عمل به دستورات قرآن، معارف اهل‌بیت(ع) که برگرفته شده از قرآن بوده و اسلام است، سخنان اهل‌بیت(ع) برگرفته شده از متن قرآن است و کسی که به سخنان این بزرگواران توجه داشته باشد به سعادت می‌رسد.

وی ابراز داشت: مسیر نجات فرد ارتباط با خدا، قرآن و افرادی است که به خدا نزدیک هستند و اگر مسلمانان بخواهند یک زندگی سعادت‌مندی داشته باشند باید یک‌دیگر را راهنمایی کرده و به دستورات اسلام عمل کنند.

دشمنان در صدد نابودی کیان اسلام هستند

حجت‌الاسلام حسینی آملی در ادامه با تأکید بر وحدت میان مسلمانان اظهار داشت: ما امروز به ویژه در این دوران که به تعبیر مقام معظم رهبری پیچ‌تاریخی است دشمن مشترک داریم و بدانیم که کشورهای غربی برای نابودی کیان اسلام برنامه‌ریزی کرده‌اند، از این رو نیاز به یک امت واحده داریم.

وی خاطرنشان کرد: دشمن به سبب سیلی که از قرآن، دعا و نماز خورده در صدد انتقام گیری از اسلام است و گرنه دلش به حال مسلمانان نمی‌سوزد و می‌خواهد با ایجاد اختلاف میان اهل تسنن و تشیع بهره‌ بیشتری از منابع کشورهای اسلامی داشته باشد.

مقام معظم رهبری پرچم‌دار اعتصام به حبل الله

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این‌که امام راحل منادی وحدت بودند و مقام معظم رهبری نیز پرچم‌دار اعتصام به حبل الله هستند، ابراز داشت: امروز نیاز است که مسلمانان با یک‌دیگر اتحاد داشته باشند و بدانند که سعادت مسلمانان در گرو وحدت است.

وی اضافه کرد: خوشبختانه در جمهوری اسلامی ایران تعامل میان اهل تسنن و تشیع وجود دارد و این خود سبب پیشرفت کشور و حضور مردم در تمام عرصه‌ها کشور شده است./993/ت302/ی

 

ارسال نظرات