۱۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۱۵۴۷۷۶
مدیر حوزه علمیه خواهران اصفهان:

حضرت علی الگوی شیعه در وحدت است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان گفت: الگوی شیعه در وحدت، حضرت علی(ع) است که حتی از حق خلافت ظاهری و حق حضرت زهرا(س) گذشت تا در جامعه اسلامی شکافی صورت نگیرد.
حجت الاسلام سيد مهدي ابطحي

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران، حجت‌الاسلام سید مهدی ابطحی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان گفت: خدا، پیامبر اسلام(ص)، قرآن، قبله، معاد و همچنین اکثر آموزه‌های اسلامی بین شیعه و سنی واحد است و همه بر آن‌ها اتفاق نظر دارند.

وی در ادامه افزود: این مشترکات می‌تواند زمینه‌ای را فراهم سازد که مسلمانان با هر مذهبی که دارند، در کنار همدیگر قرار گرفته و در برابر دشمن استکباری خود بایستند.

مدیر حوزه علمیه خوهران استان اصفهان تأکید کرد: وجدان، عقل سلیم و تعهد دینی ایجاب می‌کند که حول مشترکات بگردیم زیرا امروز جهان استکبار، اسلام را نقطه مقابل خود می‌داند و به همین منظور اسلام‌هراسی را در جهان گسترش می‌دهد.

حجت‌الاسلام ابطحی با اشاره به حوادث و جزئیات پس از قیام عاشورا و آشکار شدن جنایات قاتلان سیدالشهدا(ع) گفت: در 9 ربیع الاول عمر سعد از قاتلان شهدای کربلا کشته شده و بسیاری از فرقه‌های اهل تسنن در لعن بر قاتلان شهدای کربلا با شیعه همراه هستند.

وی اظهار داشت: شیعه باید بر سر مسلمات خود محکم بایستد و از سویی مسائلی که موجب اختلاف و کینه‌توزی می‌شود را کنار بگذارد.

این کارشناس دینی بیان داشت: الگوی شیعه در وحدت، حضرت علی(ع) است که حتی از حق خلافت ظاهری و حق حضرت زهرا(س) گذشت تا در جامعه اسلامی شکافی صورت نگیرد.

وی تأکید کرد: دامن زدن به انجام برخی کارها، آب ریختن به آسیاب دشمن است و کسانی که این کارها را مغرضانه یا از روی سهو انجام می‌دهند، در مسیر دشمن حرکت می‌کنند.

حجت‌الاسلام ابطحی به انقلاب‌ها و خیزش‌های جهان اسلام اشاره و تصریح کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی، جهان بیدار شده و دشمن استکباری، سدی بزرگ به نام «جهان بیدار شده اسلامی» را در برابر زیاده‌خواهی‌های خود دیده است.

وی اظهار داشت: بر همین اساس، دشمن تلاش می‌کند در جامعه اسلامی آشوب ایجاد کرده و نگذارد فروغ نور کلام خدا، پیامبر اسلام(ص) و قرآن به جهانیان برسد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان در پایان گفت: دشمن از یک سو اسلام‌هراسی را دامن می‌زند، از سوی دیگر به توهین و انتشار کاریکاتور و فیلم‌های موهن در برابر مسلمانان می‌پردازد و در کنار این‌ها به اختلافات داخلی امت اسلامی دامن می‌زند./997/د102/ی

ارسال نظرات