۱۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۱۵۴۸۰۹
مدیر حوزه علمیه تهران:

امام خمینی نشان دهنده فرهنگ اسلام در دوران غیبت بود

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه استان تهران امام خمینی(ره) را نشان دهنده فرهنگ اسلام در دوران غیبت دانست و گفت: اگر ما بخواهیم اسلام را در این دوران از زبان عالمی فرهیخته بشنویم باید آن را از زبان مبارک بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران بشنویم.
امام خميني(ره)

حجت الاسلام و المسلمین سیدباقر خسروشاهی، مدیر حوزه علمیه استان تهران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به شخصیت امام خمینی(ره) اشاره و تصریح کرد: امام خمینی(ره) نشان دهنده فرهنگ اسلام در دوران غیبت بود و اگر ما بخواهیم اسلام را در این دوران از زبان عالمی فرهیخته بشنویم باید آن را از زبان مبارک بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران بشنویم.

وی افزود: امام خمینی(ره) به ما شعور سیاسی و شعور مبارزه داد، ایشان راه‌های متناسب با اسلام را برای ما گشود و امروز ما هیچ بهانه‌ای برای کم‌کاری و عدم تلاش نداریم.

مدیر حوزه علمیه استان تهران اظهار داشت:‌ در حال حاضر مفاهیم برای ما روشن است و اگر به جایی نرسیدیم، علت آن را از کم کاری خود و یا قوی بودن دشمن باید بدانیم به سبب این که امام راحل(ره) راه را برای ما روشن ساخت و اسلام حقیقی را به ما عرضه کرد.

وی مسأله دهن کجی‌های عده‌ای را در برابر آرمان‌های امام خمینی(ره) مطرح ساخت و ادامه داد: عدم پیروی و دهن کجی در زمان شخص پیامبر(ص) هم بود، ابوجهل‌ها و ابوسفیان‌ها و بعد از رحلت رسول خدا(ص)، در زمان امیرمؤمنان(ع) هم معاویه‌ها و بنی امیه و بنی عباس در سیر تاریخ بودند و این تازگی ندارد، آنهایی که نسبت به امام زمان خود نافرمانی می‌کنند بنی امیه زمان خود هستند و ما باید در این زمان به راه خود ایمان داشته و در جهت آن قدم بگذاریم.

حجت الاسلام و المسلمین خسروشاهی عنوان کرد: ما باید درانتخابات رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را پیاده کنیم و اگر به این سو و آن سو برویم قطعاٌ به سراشیبی‌های ذلت خواهیم رسید.

وی افزود: اگر دولت و مردم رهمنودهای حضرت آیت الله خامنه‌ای(مدظله العالی) را عملی کنند و با توجه به پیروی از ایشان از فتنه‌ها جلوگیری کنند انتخابات مطلوبی در سال آینده خواهیم داشت و فرد مورد نظر و نیاز مردم انتخاب خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه استان تهران در پایان ابراز داشت: فتنه‌گران در برابر خواسته‌های مردم هیچ غلطی نخواهند کرد و کار به جایی نخواهند برد.

وی در پایان در پیامی به حوزه های علمیه بیان داشت: حوزه‌های علمیه به سنت نبوی و امیرمؤمنان(ع) برگردند و خواسته امام زمان(عج) را بدانند و به آن عمل کنند. /957/ت302/ص

ارسال نظرات