۱۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۱۵۴۸۱۴
عضو هیأت علمی جامعةالمصطفی مطرح کرد:

حفظ کیان اسلام بزرگترین برکت هفته وحدت

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی جامعةالمصطفی گفت: بزرگترین برکت هفته وحدت حفظ کیان اصلی اسلام است و اگر مذاهب با یک‌دیگر درگیر شوند نه تنها بنیان اسلام نابود می‌شود بلکه شاخصه‌های مذهب نیز نابود خواهد شد.
وحدت

حجت‌الاسلام علی زینتی، عضو هیأت علمی جامعةالمصطفی العالمیه‌(ص) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به فرارسیدن هفته وحدت با تبریک این هفته به بررسی اهمیت وحدت میان مسلمانان پرداخت و گفت: اهتمام به وحدت در فعالیت‌هایی مانند مسائل سیاسی،‌ فکری و دیگر مسائل یک ضرورت است.

وی ادامه داد: یقینا وحدت کنار گذاشتن شاخصه دینی در یک مذهب نیست بلکه اهتمام به مشترکات دینی است.

این استاد حوزه با اشاره به آیات قرآن کریم گفت: مشترکات دینی سیره نبوی، توحید و‌ قرآن است و مسلمانان باید به این شاخصه‌ها دینی اهتمام داشته و از اختلافات مذهبی بپرهیزند.

زندگی پیامبر بهترین الگو برای وحدت

وی بیان داشت: پافشاری به برخی از تعصبات که به سبب جهالت صورت می‌گیرد زمینه تفرقه را ایجاد می‌کند و اگر مسلمانان می‌خواهند به وحدت برسند زندگی پیامبر(ص) بهترین معیار و الگو است.

این محقق حوزوی با بیان این‌که پیامبر(ص) محور وحدت هستند، اظهار داشت: اگر ما زندگی رسول‌الله(ص) را مطالعه کنیم متوجه می‌شویم که ایشان بین مسلمانان و یهودیان پیمان نامه‌ای را انعقاد کرده بودند تا میان آنان اختلاف ایجاد نشود و زمینه سوء استفاده‌ مشرکان از بین برود.

وی افزود: هرگز پیامبر(ص) اجازه ندادند که میان مسلمانان و یهودیان درگیری ایجاد شود، همچنین ایشان دستور می‌دادند که افراد از تعصبات دوری کنند و امیدواریم ما نیز زندگی پیامبر(ص) را سرلوحه زندگی خود قرار داده تا یک زندگی مسالمت‌آمیز داشته باشیم.

حفظ کیان اسلام بزرگترین برکت هفته وحدت

حجت‌الاسلام زینتی در ادامه به آثار و برکات هفته وحدت اشاره کرد و بیان داشت: بزرگترین برکت هفته وحدت حفظ کیان اصلی اسلام است و اگر فرق و مذاهب با یک‌دیگر درگیر شوند نه تنها بنیان اسلام نابود می‌شود بلکه شاخصه‌های مذهب نیز نابود خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: شناخت ظرفیت‌ها کشورهای اسلامی و حرکت در مسیر پیشرفت اسلام از دیگر آثار و برکات هفته وحدت است و اگر مسلمانان با یک‌دیگر اختلاف داشته باشند افزون‌بر این‌که سرمایه انسانی و مالی آن‌ها از بین می‌رود سبب شکوفا نشدن استعداد آن‌ها نیز می‌شود.

عضو هیأت علمی جامعة‌المصطفی العالمیة(ص) مأیوس شدن دشمنان از ظلم به مسلمانان را از دیگر آثار و برکات هفته وحدت خواند و ابراز داشت: همواره دشمنان همیشه از وحدت میان مسلمانان ناامید و ناخوشایند می‌شدند از این‌رو پس از پیامبر(ص)، ائمه(ع) در راه وحدت تلاش می‌کردند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آغاز وحدت از زمان امیرمومنان(ع) بود، ایشان با سکوتی که کردند سبب حفظ اسلام شدند و اگر سکوت ایشان نبود چیزی از اسلام باقی نمی‌ماند./993/ت302/ی

ارسال نظرات