۱۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۱۵۴۸۴۸

جمعی از طلاب حوزه علمیه مراغه معمم شدند

خبرگزاری رسا ـ همزمان با جشن میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص) تعدادی از طلاب مدارس علمیه مراغه ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند.
عمامه گذاري مراغه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مراغه، همزمان با جشن میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) تعدادی از طلاب مدارس علمیه شهرستان مراغه ملبس به لباس مقدس روحانیت شده و سوگند سربازی امام زمان(عج) جاری کردند.

 

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری در سخنانی با اشاره به روند احیا و توسعه مدارس علمیه مراغه اظهار داشت: هم اکنون با همت اساتید و مسؤولان امر حدود 750 طلبه خواهر و برادر در چهار مدرسه علمیه این شهر مشغول تحصیل هستند.

 

امام جمعه مراغه با بیان این‌که ظرفیت بالقوه شهر تاریخی مراغه بسیار فراتر از فعالیت چهار مدرسه علمیه است، خاطرنشان کرد: هم اکنون درخواست‌های زیادی برای افزایش ظرفیت پذیرش مدارس علمیه به ویژه در بخش خواهران وجود دارد که به دنبال گسترش مدارس علمیه خواهران در سطوح عالی نیز هستیم.

 

وی با اشاره به این‌که مدارس علمیه مراغه در طول ادوار مختلف تاریخی همواره ملجاء بزرگان و علمای برجسته حوزوی بوده است، تصریح کرد: در گذشته‌های نه چندان دور حدود 20 مدرسه علمیه در مراغه فعال بوده که با سیاست های خصمانه رضاخانی تخریب و یا تبدیل به مدارس دخترانه شدند.

 

نماینده خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود عمده وظایف روحانیان را هدایت معنوی انسان ها، تزکیه دل و تطهیر نفوس دانست و خاطرنشان کرد: طلاب بعد از ملبس شدن به لباس روحانیت باید نفوذ خود را در دل های مردم افزایش و اشراف اخلاقی، تربیتی و معنوی بر خانواده، نفوذ کلام بر والدین و سپس اجتماع را باید مدنظر خود قرار دهند.

 

بنابر این گزارش، در پایان این مراسم معنوی که با مولودی خوانی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت و حضور پرشور خانواده های طلاب و مردم متدین منطقه همراه بود، 20 طلبه مدارس علمیه شهرستان مراغه ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند.

 

گفتنی است، این مراسم با شعر خوانی طلاب و با حضور حجت الاسلام والمسلمین عبدالمجید باقری بنابی مدیر حوزه علمیه بناب، حجت الاسلام قهرمانی مدیر استانی حوزه علمیه استان آذربایجان غربی و دواتگری نماینده مردم مراغه در مجلس شورای اسلامی همراه بود./935/پ202/ب

ارسال نظرات