۱۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۱۵۴۸۶۵
حجت الاسلام هاشمی نژاد:

دانش پربرکت در گرو احترام ویژه به استاد است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم گفت: در احادیثی از ائمه اطهار(ع) درباره برکت علم آمده است که اگر می‌خواهی دانشت پر برکت شود استاد خویش را بزرگ بشمار؛ چرا که وی تأمین کننده غذا روح تو است.
حجت الاسلام هاشمي نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سید حسین هاشمی نژاد، استاد اخلاق حوزه علمیه قم، امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه الغدیر اهواز با بیان ویژگی تقوا اظهار داشت: امام علی(ع) تقوا را به ظرفی که خداوند متعال اعمال انسان را در آن قرار می‌دهد و آنها را در معرض دید مردم می‌گذارد که در این موقع اگر بشر با تقوا باشد از اعمال خود هراسان نمی‌شود.

وی با تأکید بر این که انسان‌ها بدی‌های خود را اگر مشاهده کنند دیگر هیچ وحدت و محبتی باقی نمی‌ماند، بیان داشت: اما روزی وجود دارد که خداوند متعال پرده‌ها را کنار و همه گناهان انسان‌ها را در معرض دید شخص خطاکار قرار می‌دهد.

حجت الاسلام هاشمی‌نژاد تصریح کرد: در این دنیا به گونه‌ای زندگی خود را سپری کنیم که روز قیامت در مقابل پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) شرمسار نباشیم.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه ابراز داشت: شخصی از امیر مؤمنان(ع) سوال کرد که ای مولای من از تقوا برایم بفرما، حضرت در جواب فرمود: آیا در بیابانی که پر از خار پا نهاده ای. وی گفت بله راه رفته ام. امام علی(ع) به وی فرمود چگونه در آن حرکت می کنی پرسشگر در جواب گفت با احتیاط کامل که مبادا خاری در پاهایم فرو رود. سپس امیر مؤمنان در پایان سخن خود چنین خطاب کرد که تقوا پیشه کردن هم چنین است که دوری از گناهان همانند دوری از آن خارها است.

حجت الاسلام هاشمی نژاد همچنین تأکید کرد: در احادیثی از ائمه اطهار(ع) درباره برکت علم آمده است که اگر می خواهی دانشت پر برکت شود استاد خویش را بزرگ بشمار؛ چرا که وی تأمین کننده غذا روح تو است.

استاد حوزه علمیه قم به روایتی از امام رضا(ع) درباره شخصیت حضرت یوسف(ع) اشاره کرد و اظهار داشت: خداوند متعال مردم را مطیع دستورات یوسف پیامبر کرد؛ چون یوسف پیامبر بندگی پروردگار را در همه حال انجام می داد./9458/پ203/س

ارسال نظرات