۱۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۱۵۴۸۶۹
آیت الله طبرسی:

وحدت تنها راه پیش روی امت اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ عضو خبرگان رهبری تقویت وحدت را در میان جامعه اسلامی ضروری خواند و گفت: امت اسلام بدون وحدت و همدلی در مسیر تحقق اهداف به پیروزی نخواهد رسید.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در استان مازندران، امروز در مراسم افتتاحیه مسجد امام محمد باقر(ع) کوی دادگستری ساری با گرامی‌داشت هفته وحدت، بر ضرورت تقویت وحدت در میان امت اسلام تأکید کرد.

 

وی تقویت وحدت را یک ضرورت مهم در میان جامعه اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: امت اسلام بدون وحدت و همدلی در مسیر تحقق اهداف به پیروزی نخواهد رسید.

 

آیت الله طبرسی، تفرقه و اختلاف را مهم ترین حربه دشمنان اسلام برای جدایی ملت های اسلامی از یکدیگر دانست و خاطرنشان کرد: وحدت و همدلی ملت های مسلمان منطقه برای برپایی حکومت واحد اسلامی، استکبار جهانی را وحشت زده کرده است.

 

امام جمعه ساری با بیان این که امروز تنها راهی که زمینه سعادت و تعالی مسلمانان عالم را فراهم خواهد کرد، انسجام امت اسلام در برابر جبهه کفر است، گفت: ملت‌های مسلمان اعم از شیعه و سنی باید با عشق و علاقه به یکدیگر نگاه کنند و هرگونه اختلاف نظر را کنار بگذارند.

 

نماینده ولی فقیه درمازندران با بیان این‌که استکبار از وحدت بین مسلمانان در هراس است، گفت: خوشبختانه در نظام مقدس جمهوری اسلامی شیعه وسنی در نهایت همدلی و برادری زندگی می کنند.

 

آیت الله طبرسی انقلاب اسلامی را زمینه ساز وحدت میان امت اسلام دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز این نظام دینی محور وحدت در دنیای اسلام است و همه توان خود را در جهت تقویت این مسأله مهم به کار گرفته است.

 

امام جمعه ساری با اشاره به این که نظام سلطه از هر فرصتی برای ضربه زدن به امت اسلام استفاده می کند، گفت: نقش علمای شیعه و سنی در تحکیم روابط میان مسلمانان بسیار مهم است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه فجر، این هفته را یادآور اوج وحدت و همدلی این مردم در برابر نظام منحوس پهلوی دانست.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان ایام دهه فجر را فرصت مناسبی برای تبیین آرمان‌ها و ارزش‌های ناب انقلاب اسلامی دانست و گفت: امروز درسایه وحدت و همدلی ملت ایران، نظام اسلامی در عرصه جهانی عزت و عظمت دارد.

 

آیت الله طبرسی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که نهضت عظیم انقلاب اسلامی از مساجد آغاز شده است، افزود: نقش این پایگاه مهم دینی در قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بسیار مهم بوده است.

 

وی مسجد را یادگار بزرگ سیاسی، فرهنگی و اجتماعی پیامبر گرامی اسلام دانست و تصریح کرد: ساخت مساجد با هماهنگی و همنوایی مردم نوعی عبادت است.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که مشارکت در ساخت اماکن دینی به ویژه مساجد از اجر و ثواب بسیاری نزد خداوند متعال برخوداراست، خاطرنشان کرد: کار خیر موهبتی است که خداوند نصیب انسان های متقی و پاک نیت خواهد کرد.

 

وی با اشاره به گسترش شبهات دینی در جامعه به ویژه در میان نسل جوان، مساجد را بهترین پایگاه برای رفع شبهات دینی دانست و تأکید کرد: باید از این ظرفیت مهم دینی در جهت پاسخگویی به سؤالات دینی و رفع شبهات بهره گرفت.

 

گفتنی است، مسجد امام محمد باقر(ع) کوی دادگستری در زیربنایی به مساحت 550 متر مربع به مدت دو سال با کمک مردم و خیران شهر و صرف هزینه 300 میلیون تومان در این منطقه احداث شده است./950/پ202/س

ارسال نظرات