۱۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۱۵۴۸۷۴
امام جمعه زنجان:

دستاوردهای انقلاب دشمنان را شگفت زده کرده است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین خاتمی گفت: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به خوبی می دانست ملتی که ریشه و هویت خود را فراموش کند به آسانی تسلیم کشورهای ظالم خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمين علي خاتمي، نماينده ولي فقيه در استان زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان روز چهارشنبه در مراسم زنگ انقلاب در زنجان، با تشریح ریشه‌های انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: نگاهی به تاریخ معاصر کشور نشان می دهد که دوری مردم از روحانیت اصیل، آگاه و مجاهد و همچنین وابستگی عده‌ای به اصطلاح روشنفکر متمایل به غرب موجب شکست انقلاب مشروطه شد.

 

وی با تأکید بر این‌که امام راحل با تیزبینی و بصیرت مثال‌زدنی اجازه نداد بار دیگر توطئه آمریکایی دوران مشروطه تکرار شود، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) با شعار نه شرقی و نه غربی و با تأکید بر حاکمیت احکام الهی و اسلامی در تمام شؤون فردی و اجتماعی به عرصه مبارزه با رژیم شاهنشاهی ورود کرد و برای مقابله با غرب هویت ملت ایران را یادآور شد.

 

امام جمعه زنجان با اشاره به این‌که شعار امام راحل، تأکید بر تاریخ ساز بودن ایران بود، تصریح کرد: رژیم های مستکبر و وابسته به غرب حاکم بر کشور در طول سالیان متمادی هویت حقیقی ملت ایران را پایمال کرده بودند، اما بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به خوبی می دانست ملتی که ریشه و هویت خود را فراموش کند به آسانی تسلیم کشورهای ظالم خواهد شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با بیان این‌که بازیابی هویت ایرانی اسلامی ملت تاریخ 2500 ساله شاهنشاهی در کشور را به ورطه نابودی کشاند، گفت: انقلاب اسلامی در شرایطی به پیروزی رسید که شرق و غرب ملت ایران را عقب‌مانده و جهان سومی خطاب می کردند، در حالی که تمدن غرب مرهون دانشمندان ایرانی و اسلامی بوده است.

 

وی با بیان این‌که انقلاب اسلامی ایران دستاوردهای مهم و بزرگی در طول سه دهه گذشته داشته است، افزود: امروز جهانیان ملت ایران را با نگاه احترام، عزت و شرف می نگرند، مهم ترین هنر امام راحل نهادینه کردن حقیقت «ما می توانیم» در قلوب ملت ایران بود، امام روحیه خودباوری، اراده و ایستادگی در برابر سلطه‌گران را زنده کرد.

 

امام جمعه زنجان وابستگی صنعتی، علمی، اقتصادی و سیاسی به غرب را زمینه وابستکی فرهنگی و اعتقادی به دشمنان اسلام دانست و گفت: معجزه امام خمینی(ره)، احیای هویت دینی و ارزشمند تاریخی ملت در قیام تاریخی سال 57 بود، امروز استقلال، آزادی و نظام اسلامی خود را مرهون انفاس قدسی امام راحل هستیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: امروز بحران اقتصادی غرب به قدری گسترش یافته که بار دیگر اروپایی ها به فکر سلطه بر کشورهای آفریقایی افتاده که پیش از 200 سال گذشته ثروت‌های ملی مردم فقیر آفریقا را به چپاول کرده بودند.

 

وی استعمارگری را ذات دولتمردان غربی دانست و افزود: هنوز بسیاری از تحلیل گران غربی نتوانسته‌اند رمز پبوند عاطفی میان امام و امت در ایران اسلامی را کشف کنند، باید دانست که انقلاب اسلامی ایران برخلاف دیگر انقلاب های جهان بدون حمایت شرق و غرب و تنها با اتکا به قدرت ایمان مردم به پیروزی رسید./935/پ202/ج

ارسال نظرات