۱۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۱۵۴۸۷۵

حضور قاریان بین المللی قرآن در آستان مقدس قم

خبرگزاری رسا ـ جمعی از برگزیدگان هجدهمین المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث جامعه المصطفی با حضور در آستان حضرت معصومه(س)، از فعالیت‌های قرآنی و حدیثی آستان مقدس قم بازدید کردند.
حضور قاريان بين المللي قرآن در آستان مقدس قم
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی و اموربین الملل آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) حجت‌الاسلام مهندسی، مسؤول واحد قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت‌(س) در جمع برگزیدگان هجدهمین المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث جامعةالمصطفی ، ضمن توضیح برنامه‌های قرآنی حرم مطهر، به ایراد سخن پرداخت.
وی در ابتدای این دیدار گفت: رسول گرامی اسلام(ص) از مسلمانان در‌باره قرآن دو رسالت درخواست کرده است که یکی فراگیری قرآن و دیگری رساندن این پیام عظیم به دیگران است.
مسؤول واحد قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت(ع) افزود: ‌در ادبیات دینی بحث تبلیغ و دعوت باید 3 عنصر عمق، طول و عرض مناسب را داشته باشد تا بتواند ماندگاری تأثیرگذاری بیشتری داشته باشد.
حجت الاسلام مهندسی با اشاره به تبلیغ پیامبر(ص) در 23 سال اظهار داشت: ‌تبلیغ این پیامبر الهی بسیار گسترده بود، چرا که از نظر کمیت مخاطب، بسیار گسترده است، به گونه ای هم اکنون بیش از یک میلیارد مسلمان در جهان وجود دارد.
وی افزود: همچنین مدت زمان حاکمیت اسلام در جهان خاموشی ندارد، چرا که هم اکنون نور اسلام 14 قرن روشن است و خاموش نشده است و گفتمان مسلمین هنوز پابرجاست.
مسؤول واحد قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت(س) تصریح کرد: این کلام قرآنی پیامبر در عمق وجودی انسان‌ها ریشه دوانده است و هرگز به سمت زوال نخواهد رفت.
وی در پایان تاکید کرد: اگر امروزه بخواهیم بهترین شیوه و ماندگار‌ترین و تاثیر‌گذارترین روش را در امر تبلیغ دین اسلام انتخاب کنیم، همین قرآن کریم است.
گفتنی است، در این دیدار، قاریانی از کشورهای نیجریه، ساحل عاج، فیلیپین، ترکیه، گرجستان، قرقیزستان، افغانستان، پاکستان، بورکینافاسو و ‌هندوستان حضور داشتند./907/د102/ی
ارسال نظرات