۱۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۱۵۴۸۸۲

ورودی حوزه علمیه صادقیه تبریز ساماندهی می شود

خبرگزاری رسا ـ شهردار منطقه هشت تبریز از اجرای طرح ساماندهی ورودی حوزه علمیه صادقیه از درب بارانداز(دبه‌خانه) بازار تبریز خبر داد.
حوزه علميه خواهران صادقيه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، شهردار منطقه هشت تبریز امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در پاسخ به سؤال خبرنگار رسا مبنی بر ساماندهی ورودی حوزه علمیه صادقیه از درب بارانداز(دبه‌خانه) بازار تبریز اظهار داشت: ساماندهی منطقه بارانداز در راسته‌کوچه تبریز در اولویت قرار دارد.

 

مدبر خاطرنشان کرد: به طور کلی نمی توان منطقه بارانداز بازار تبریز را تعطیل کرد، اما با تمهیداتی از جمله ورود و خروج در ساعات مقرر سعی شده تا حدودی به صورت مقطعی ساماندهی لازم صورت گیرد، برای تردد طلاب و اساتید حوزه علمیه خواهران صادقیه نیز به دنبال سالم‌سازی فضای منطقه، احتصاص پارکینگ اساتید و ایجاد فضای سبز هستیم.

 

شهردار منطقه هشت تبریز همچنین با اشاره به طرح توسعه حوزه علمیه تاریخی طالبیه تبریز اظهار داشت: این طرح در جلسات متعدد شهرداری و حوزه علمیه تبریز مورد بررسی قرار گرفته، هم اکنون نقشه‌های طرح تائید شده و در مرحله ماده 5 قرار داریم.

 

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار رسا مبنی بر این‌که چه میزان اعتبار برای تملک و آغاز طرح توسعه طالبیه پیش ‍‌بینی شده است، گفت: در بودجه پیشنهادی شهرداری منطقه 8 سال آینده که چند روز قبل برای تصویب به شورای شهر ارسال شده، اعتباری پیش بینی نشده اما ممکن است از سوی شهرداری مرکز بودجه‌ای برای این مسأله اختصاص یافته باشد.

 

مدبر افزود: امسال نیز بودجه‌ای برای اجرای طرح توسعه حوزه علمیه طالبیه پیش بینی شده بود که به علت عدم توانایی شهرداری محقق نشد، البته باید گفت که این پروژه و هزینه احداث بایستی از سوی مرکز مدیریت حوزه علمیه استان صورت گیرد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که حوزه استحفاظی شهرداری منطقه 8 تبریز در منطقه تاریخی و فرهنگی واقع شده است، خاطرنشان کرد: با اتمام مراحل اجرایی پروژه‌های عمرانی خدماتی در دست اجرا، محدوده محور تاریخی فرهنگی در آینده نزدیک به نگین شهر تبریز تبدیل خواهد شد.

 

مدبر ادامه داد: محدوده شهرداری منطقه 8 به جهت تاریخی، فرهنگی، میراثی و گردشگری، یکی از مناطق شهری استراتژیک و مهم به شمار می‌رود و خدمات‌رسانی، توسعه، عمران و آبادانی این منطقه مدیریت و نگاه ویژه مدیریتی را می‌طلبد.

 

وی از اجرای همزمان 5 پروژه بزرگ مشارکتی در سطح این منطقه خبر داد و تصریح کرد: پروژه بزرگ چهارراه شهید بهشتی، طرح عتیق، پروژه آیسان، بلوک میارمیار و مجموعه بلوک‌های ده‌گانه گلستان، پنج پروژه بزرگ مشارکتی مهم این منطقه به شمار می‌رودند که مراحل اجرایی این طرح‌ها به طور همزمان در حال انجام است.

 

شهردار منطقه هشت تبریز همچنین از احداث یادمان شمس تبریزی در باغ گلستان تبریز خبر داد و گفت: اجرای طرح‌ ورودی‌های بازار تبریز با معماری ایرانی اسلامی، اجرای طرح احیای دروازه‌های تاریخی و قدیمی تبریز، نصب تندیس سرداران شهید آذربایجان و نصب المان سپاه پاسداران در میدان شهدا از جمله مهم‌ترین طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی خدماتی این منطقه به شمار می‌رود./935/پ203/ب

ارسال نظرات