۱۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۸
کد خبر: ۱۵۴۹۳۲
آیت‌الله مؤمن:

فعالیت‌ روحانیان در اردوهای راهیان نور ادامه راه امامان معصوم است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: فعالیت‌های تبلیغی روحانیان مانند روایت‌گری در اردوی راهیان دفاع مقدس در راستای اهداف طلبگی است و ادامه راهی است که ائمه(ع) آن را پیموده‌اند.
آيت الله محمد مومن

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد مؤمن، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، پنجشنبه صبح در همایش راویان و فعالان حوزه عرصه دفاع مقدس که در سالن‌ همایش‌های مدرسه فیضیه برگزار شد، گفت: امروز برابر است با سالروز ورود امام(ره) از پاریس به قم و مردم از امام خمینی(ره) استقبال فراوانی کردند.

وی افزود: مسأله حکومت اسلامی قرار گرفتن فردی در رأس جامعه اسلامی است که آن فرد را خداوند قرار داده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: خداوند به پیامبر(ص) ولایت بخشیده است و در آیه قرآن به این مسأله اشاره شده است، سپس خداوند به پیامبر(ص) دستور آشکار کردن ولایت علی(ع) را بر مردم می‌دهد.

وی ادامه داد: خداوند در قرآن به پیامبر(ص) می‌گوید در جریان آشکار کردن ولایت امام علی(ع) تو را از آزار و گزند مردم در امان می‌داریم و خداوند قوم کافر را هدایت نمی‌کند.

آیت‌الله مؤمن با اشاره به این‌که مردم در تعیین ولایت پیامبر(ص) و امام علی(ع) نقشی نداشته‌اند، گفت: این اولی بودن پیامبر(ص) بر سرپرستی بر جان‌های مؤمنان از سوی خداوند تعیین شده است.

وی ابراز داشت: همچنین در جریان ولایت امام علی(ع) پیامبر(ص) وصی و جانشین تعیین نکردند، بلکه ولایت امام علی(ع) امری الهی بود که پیامبر(ص) باید آن را اجرا می‌کرد و اگر آن را اجرا نمی‌کرد، رسالت خود را انجام نمی‌داد.

نماینده مردم قم در مجلس خبرگان رهبری گفت: این رسالت اهمیت بسیاری دارد تا جایی که کامل شدن دین با آن صورت می‌گیرد؛ خداوند برای بندگانش کفر را نمی‌پسندد تا امت به کمالی که باید، برسد و از کاستی‌ها نجات یابد.

وی ادامه داد:‌ در میان سایر ائمه(ع) نیز در قرآن به ولایت آنان اشاره شده است و بر اساس دلایل خاص آن ولایت ائمه(ع) اثبات می‌شود.

آیت‌الله مؤمن خاطرنشان کرد: سرپرستی و ولایت این اقتضا را دارد که باید آن‌چه را که فرد تحت سرپرستی به آن نیاز دارد، به او بدهد و فرد تحت سرپرستی را از ضررهای احتمالی دور بدارد.

وی با اشاره به این‌که موضوع جهاد نیز در اختیار ولی‌ امر است، گفت: موضوع جهاد ابتدایی به دلیل گسترش اسلام و جهاد دفاعی از مصادیق اموری است که تحت اختیار ولی امر معصوم قرار می‌گیرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز کرد: در صدر اسلام اجازه نداند که ولایت علی(ع) تحقق پیدا کند، از این رو اسلام اصیل اجرا نشد و مردم از سعادت دور شدند، اگر این ولایت شکل می‌گرفت اختلاف فرقه‌ها نداشتیم.

وی گفت: امام علی(ع) و سایر ائمه سختی‌های بسیاری را برای اجرای احکام اسلام متحمل شدند، امام باقر(ع) و امام صادق(ع) با استفاده از فرصت ایجاد شده توانستند برخی مسائل را برای مردم تبیین کنند.

آیت‌الله مؤمن ادامه داد: در زمان غیبت نیز خداوند برای مسلمانان ولی امر قرار داده است تا به وسیله آن بتوان اسلام را ایجاد کرد و ظلم را از میان برداشت و به مظلومان یاری رساند، که این موضوع دلایل ویژه خود را دارد.

وی با اشاره به این‌که مدیریت ولایی در دفاع مقدس در اختیار ولی فقیه است، افزود: روحانیان راوی دفاع مقدس به هدف شهیدان که مال و جانشان را در راه خدا ایثار کردند، کمک می‌کنند.

نماینده مردم قم در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: فعالیت‌های تبلیغی روحانیان مانند روایت‌گری در اردوی راهیان دفاع مقدس در راستای اهداف طلبگی است و ادامه راهی است که ائمه(ع) آن را پیموده‌اند./914/پ202/ن

ارسال نظرات