۱۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۱۵۴۹۴۵

مراسم بزرگداشت یوم‌الله 12 بهمن در مرقد امام‌خمینی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم بزرگداشت یوم‌الله 12 بهمن با سخنرانی آیت الله سیداحمدخاتمی، امام جمعه موقت تهران و باحضور آیت‌الله مهدوی کنی، رییس مجلس خبرگان رهبری و اقشار مختلف مردم در مرقد امام‌خمینی برگزار شد.
دهه فجر دهه فجر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت یوم‌الله 12 بهمن با سخنرانی آیت الله سیداحمدخاتمی، امام جمعه موقت تهران و با حضور آیت‌الله مهدوی کنی، رییس مجلس خبرگان رهبری و اقشار مختلف مردم در مرقد امام‌خمینی برگزار شد.

این مراسم با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید آغاز شد و آیت الله سیداحمد در سخنانی به تبیین دلایل اهمیت و ضرورت بزرگداشت دهه فجر پرداخت.

براساس این گزارش آیت الله خاتمی دهه فجر را دهه حاکمیت دین و «الله» بر این سرزمین دانست و اظهار داشت: سالیاتن طولانی بر این ملت گذشت که حاکمانش در پی دین‌زدایی بودند اما در دهه فجر هدیه حاکمیت دین به مردم عطا شد و پس از گذشت سی‌وچهارسال از آن دشمنی دشمنان ادامه دارد و ما هم همواره ایستاده‌ایم.

وی دهه فجر را دهه بصیرت مردم ارزیابی و با اشاره به این‌که بصیرت به معنای دشمن‌شناسی و به‌موقع وارد شدن در میدان است گفت: عنصری که انقلاب اسلامی را از خطرها حفظ کرد بصرت بود و همین عامل مردم را در فتنه 88 به صحنه کشانید و فتنه‌گران را از میدان بیرون کرد.

امام جمعه موقت تهران همچنین با اشاره به این‌که دهه فجر دهه ذلت استکبار است ابراز داشت:‌ دنیای استکبار برای بقای رژیم پهلوی تلاش گسترده‌ای انجام داد اما به‌فضل خدا در دهه فجر پوزه آنها به خاک مالیده شد.

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: گرم نگه‌داشتن تنور دین و معنویت، بصیرت، وحدت و همدلی بر سر آرمان‌های اصیل انقلاب، حضور در همه صحنه‌ها، استکبارستیزی و استقامت بر سر اصول از عناصر مهم تداوم انقلاب اسلامی است.

 در این مراسم فرهنگیان، دانش‌آموزان، نظامیان، بسیجیان و دیگر اقشار مردم حضور داشتند و با آرمان های امام راحل(ره) تجدیدپیمان کردند.

گفتنی است پس از پایان سخنرانی شرکت کنندگان دعای فرج امام‌ عصر(عج) را قرائت کردند./956/پ203/ج

ارسال نظرات