۱۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۱۵۴۹۵۵
آیت‌الله خاتمی:

دهه فجر دهه بیعت با ولایت است/ در انتخابات جهانیان را مبهوت می کنیم

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران دهه فجر را دهه حاکمیت دین بر کشور، بیعت با ولایت، بصیرت، وحدت و ذلت استکبار ارزیابی کرد و گفت: مردم در در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده هم به صحنه آمده و جهان را مبهوت خواهند کرد.
آيت الله سيد احمد خاتمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سیداحمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران صبح امروز در مراسم بزرگداشت یوم‌الله 12 بهمن در حرم مطهر امام خمینی(ره) به تبیین دلائل اهمیت و ضرورت بزرگداشت دهه فجر پرداخت و گفت: دهه فجر دهه حاکمیت دین و «الله» بر این سرزمین است،  زیرا سالیان طولانی بر این ملت گذشت که حاکمانش در پی دین‌زدایی بودند اما در دهه فجر هدیه حاکمیت دین به مردم عطا شد و پس از گذشت سی‌وچهارسال از آن دشمنی دشمنان ادامه دارد و ما هم همواره ایستاده‌ایم.

وی افزود: تمام دشمنی‌های با ایران اسلامی به این دلیل است که می‌خواهند اسلام در این منطقه حاکم نباشد اما مردم ما مصمم هستند و به یاری خدا تا ظهور امام زمان(عج) پرچم دین را در این کشور برافراشته نگه می‌دارند.

آیت‌الله خاتمی دهه فجر را دهه حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش ارزیابی کرد و ابراز داشت: در دهه فجر ایران به دست صاحبانش قرار گرفت و مردم در طول سی و چهار سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی بیش از سی بار به‌پای صندوق‌های رأی آمده و سرنوشت خود را رقم زدند و ان شاءالله در سال آینده هم در انتخابات ریاست جمهوری به صحنه آمده و جهان را مبهوت خواهند کرد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به این‌که دهه فجر دهه استقلال ایران است، ابراز داشت: منطق قرآن این است که بیگانگان نباید کمترین سلطه‌ای بر کشور اسلامی داشته باشند درحالی‌ که در پنجاه و هفت سال حکومت سیاه پهلوی بیگانگان همه‌کاره بوده و هیچ پست و مقامی نبود که بدون نظر آنان به کسی داده شود.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم دهه فجر را دهه نابودی دشمنان ملت ایران عنوان کرد و گفت: سلسله پهلوی در این کشور مأموریت دین‌ستیزی، اخلاق ستیزی، استقلال ستیزی و عفت ستیزی د اشتند و ایران را به جهنمی برای آزادی‌خواهان تبدیل کرده بودند.

آیت‌الله خاتمی با بیان این‌که دهه فجر دهه بیعت با ولایت بود عنوان کرد: مردم ما به فرمان امام خمینی(ره) به خیابان‌ها آمده و تظاهرات می‌کردند و مواضع سیاسی را به امر ایشان تنظیم می‌کردند و بعد در دهه فجر اوج ولایت‌مداری خود را نشان دادند.

وی ادامه داد: در روز 21 فروردین اطلاعیه حکومت نظامی از ساعت 16 تا فردای آن‌روز اعلام شد اما امام خمینی(ره) متوجه توطئه این رژیم شده و فرمودند که مردم به خیابان‌ها بزیزند و بعد معلوم شد این رژیم می‌خواست یک میلیون نفر از مردم را قتل‌عام کند.

امام جمعه موقت تهران دهه فجر را دهه بصیرت مردم ارزیابی کرد و با اشاره به این‌که بصیرت به معنای دشمن‌شناسی و به‌موقع وارد شدن در میدان است، گفت: عنصری که انقلاب اسلامی را از خطرها حفظ کرد بصیرت بود و همین عامل مردم را در فتنه 88 به صحنه کشاند و فتنه‌گران را از میدان بیرون کرد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم همچنین با اشاره به این‌که دهه فجر دهه ذلت استکبار است، ابراز داشت:‌ دنیای استکبار برای بقای رژیم پهلوی تلاش گسترده‌ای انجام داد اما به‌فضل خدا در دهه فجر پوزه آنها به خاک مالیده شد.

آیت‌الله خاتمی با بیان این‌که دهه فجر دهه وحدت بی‌نظیر ملت و دفع توطئه‌های دشمنان بود، گفت: یک ژنرال آمریکایی یک هفته قبل از 22 بهمن ماه 57 به ایران آمد تا آخرین تلاش‌ها برای ابقای رژیم پهلوی را انجام دهد اما یک هفته بعد فرار کرد.

وی تأکید کرد: دهه فجر دهه مقاومت ملت در برابر آخرین سنگرهای طاغوت است و انسان را به یاد جنگ بنی‌النضیر می‌اندازد.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: گرم نگه‌داشتن تنور دین و معنویت، بصیرت، وحدت و همدلی بر سر آرمان‌های اصیل انقلاب، حضور در همه صحنه‌ها، استکبارستیزی و استقامت بر سر اصول از عناصر مهم تداوم انقلاب اسلامی است.

آیت‌الله خاتمی گفت: بزرگداشت دهه فجر از روی شعار و احساسات نیست بلکه ده منطق قرآنی مشتمل بر آن می‌شود.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که خبرها حاکی از آن است که اسراییل قصد هجمه به سوریه را دارد، عنوان داشت: اسراییل بازوی مجموعه آمریکا، فرانسه و اتحادیه اروپا است که درحال فعالیت علیه سوریه هستند اما خداوند فرموده‌ است ملتی را که برای او مقاومت کنند، یاری و پشتیبانی می‌کند./956/پ202/ج

ارسال نظرات