۱۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۱۵۴۹۵۹
امام جمعه زنجان:

انقلاب اسلامی خط بطلانی بر مکاتب فکری و سیاسی غرب بود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین خاتمی گفت: مردم با بهره گیری از ارزش‌ها و اعتقادات دینی خط بطلانی بر مکاتب فکری و سیاسی غرب کشیدند.
حجت الاسلام والمسلمين علي خاتمي، نماينده ولي‌فقيه در استان زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، ‌حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان امروز در مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های امام و شهدا، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران در شرایطی به پیروزی رسید که دو قدرت بلوک شرق و غرب ادعای مدیریت جهانی داشتند و سایر ممالک را مستعمره خود می دانستند.

 

وی با بیان این‌که انقلاب سال 57 معادلات سیاسی استکبار جهانی را بر هم زد، خاطرنشان کرد: مردم در جریان مبارزات انقلابی خود با بهره گیری از ارزش‌ها و اعتقادات دینی توانستند خط بطلانی بر مکاتب فکری و سیاسی غرب بکشند، چنانکه نظریه پردازان غربی، اقرار کرده اند که تمام محاسبات صورت گرفته قبل از انقلاب به کلی نابود شد.

 

امام جمعه زنجان با اشاره به این‌که ملت ایران با عمل به آیات قرآنی، توصیه‌های نبی اکرم(ص) و پیروی از سیره ائمه اطهار در تبعیت از ولایت توانستند رژیم 2500 ساله شاهنشاهی را مضمحل کنند، گفت: هنوز دشمنان از درک حقیقت ریشه‌های پیروزی انقلاب اسلامی و پیوند عاطفی میان امت و ولایت عاجز هستند.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی عزت و اقتدار ملت ایران در سه دهه گذشته را بی‌نظیر در طول تاریخ دانست و گفت: سه عامل اساسی ایدئولوژی میان مردم، رهبری و ارزش‌های دینی توانست تمام برنامه‌های نظریه پردازان غربی را با بن بست مواجه کند، مردم بر اساس همان باورهایی که ریشه در ارزش‌های اسلامی داشت، توانسته‌اند فتنه‌های سه دهه گذشته را نقش بر آب کنند.

 

وی پشتیبانی از ولایت فقیه و حضور در صحنه ملت ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی را ریشه در باورها و اعتقادات اصیل شیعی مردم عنوان کرد و افزود: پیروزی ملت بر مستکبران شرق و غرب با هیچ یک از معادلات تعریف شده نظریه‌پردازان جهان قابل انطباق نیست، از این رو هیچگاه نتوانسته‌اند فرمولی برای براندازی نظام اسلامی ارائه کنند.

 

امام جمعه زنجان سردرگمی سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا، رژیم صهیونیستی و شوروی سابق در جریان پیروزی انقلاب اسلامی ایران را یادور شد و گفت: ملت ایران با بهره مندی از تجربه‌های ارزشمند تاریخ معاصر از جمله انقلاب مشروطه و کودتای 28 مرداد می دانستند که دوری از ولایت و رهبری روحانیت به ضرر کشور تمام خواهد شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با بیان این‌که ملت ایران درس‌آموخته مکتب حضرت سیدالشهدا(ع) هستند و هیچگاه زیر بار زور نخواهند رفت، تصریح کرد: دشمنان امروز به خوبی دریافته اند که رمز اعتلای نظام اسلامی در اصل ولایت مطلقه فقیه نهفته است، از این رو به دنبال تضعیف جایگاه و شأن ولایت در کشور هستند./935/پ202/ب

ارسال نظرات