۱۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۲
کد خبر: ۱۵۵۰۰۱
رویترز خبر داد:

افزایش 55 درصدی صادرات نفت ایران

خبرگزاری رسا _ در حالی که غرب با تحریم ها قصد ضربه زدن به اقتصاد ایران را داشت، رویترز اعلام کرد فروش نفت ایران از زمان شروع تحریم ها به بالاترین حد خود رسیده است.
نفت

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، به نقل از رویترز، صادرات نفت ایران در ماه دسامبر 55% رشد داشته است و به 4/1 میلیون بشکه در روز افزایش یافته است.


اذعان به رشد افزایش تولید و صادرات نفت در حالی است که شبکه های وابسته به دولتهای غربی همواره از تأثیر تحریم ها و فشار آن بر فروش نفت ایران اشاره داشتند که هم اکنون رکورد زنی کشورمان در صادرات نفت نشان از توانمندی کشورمان در این حیطه  دارد.


توسعه ناوگان نفتکش ها، نیازمندی کشورها به نفت ایران و دور زدن تحریم ها به روش های گوناگون سبب شده، صادرات نفت به بالاترین میزان خود از زمان آغاز تحریم ‌های اتحادیه اروپا و آمریکا برسد.


آمریکا و اتحادیه اروپا امیدوار بودند که تحریم ها و فشارهای اقتصادی، ایران را مجبور کند که برنامه هسته‌ای خود را متوقف کند. اما به همت متخصصان کشورمان و با صبر مردم هم تحریم ها شکست خواهد خورد و هم کشورمان برنامه هسته ای خود را با موفقیت به پایان خواد رسانید. /9161/خ
 

ارسال نظرات