۱۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۱۵۵۰۴۱
رییس مرکز خدمات حوزه علمیه:

وجود فرزندان ممتاز نشان‌دهنده سلامت خانواده روحانیان است

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز خدمات حوزه علمیه گفت: کسب امتیازات تحصیلی و فرهنگی بیان‌گر سالم بودن خانواده است، روحانیان باید توجه ویژه به فرزندان خود داشته باشند، زیرا روحانیت از جایگاه ویژه‌ای در جامعه برخودار است.
حجت الاسلام سيدحسن رباني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن ربانی، رییس مرکز خدمات حوزه علمیه، جمعه صبح در همایش تجلیل از همسران و فرزندان ممتاز تحصیلی روحانیان استان قم که در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، گفت: امیدواریم با برگزاری این جلسات شاهد توفیقات روزافزون خانواده روحانیان که سرمایه‌های حوزه علمیه هستند باشیم.

وی با تبریک آغاز دهه فجر، افزود: گمان نداشتیم پیشرفت‌های بسیاری نصیب این کشور شود، اما این چنین شد و اکنون باید قدردان این نعمت باشیم و سعی کنیم نواقص را جهت هر چه بهتر شدن این نظام برطرف کنیم.

رییس مرکز خدمات حوزه علمیه خاطرنشان کرد: تلاش بین‌المللی برای تسلط بر ایران پیش از انقلاب شکل گرفت، سختی‌ها و دشواری‌هایی وجود دارد اما این سختی‌ها در سایه برکات و لطف‌های خداوند را باید تحمل کرد.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب 21 سال قبل هوشمندانه دستور ایجاد مرکز خدمات را دادند و اگر به 21 سال گذشته بازگردیم درمی‌یابیم که روحانیان در چه مشکلاتی گرفتار بودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ربانی گفت: بعد از بیست سال تلاش نیاز به بازنگری در خدمات این مرکز وجود دارد و ما به این نتیجه رسیدیم که نباید خدمات را به خدمات مادی محدود شود بلکه باید در جنبه‌های معنوی و عاطفی توسعه یابد.

وی با اشاره به این‌که گاه برخی از این خدمات معنوی اثرگذاری بیشتری از خدمات مادی دارد، ابراز داشت: رویکرد دیگر مرکز خدمات این است که این خدمات را در عرصه خدمات فرهنگی توسعه دهد و برگزاری این جلسه از این دست خدمات فرهنگی است.

رییس مرکز خدمات حوزه علمیه گفت: باید این خدمات فرهنگی را در زمینه رشد فرزندان روحانی توسعه دهیم تا آنان از شرایط آموزشی بهتری برخودار شوند و همچنین در کنار این رشد علمی به تهذیب و رشد معنوی نیز دست یابند.

وی با بیان این‌که باید به همسر روحانی به دلیل نقش تأثیرگذار او در تحصیل روحانیان دارد باید توجه شود، ادامه داد:‌ همچنین فرزندان روحانیان عضو مهمی از خانواده روحانیت هستند که آنان نیز باید مورد توجه واقع شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ربانی خاطرنشان کرد: خدمات مرکز باید هدفمند به اهداف حوزه علمیه باشد و از این رو باید جهت‌دهی ویژه‌ای بر روی آن انجام شود.

وی گفت: ارتقای کمی و کیفی خدمات از مواردی است که مرکز خدمات باید آن را انجام دهد و باید دانست که کسب امتیازات تحصیلی و فرهنگی بیان‌گر سالم بودن خانواده است.

رییس مرکز خدمات حوزه علمیه ابراز کرد: روحانیان باید توجه ویژه به فرزندان خود داشته باشند، زیرا روحانیت از جایگاه ویژه‌ای در جامعه برخودار است و حساسیت‌هایی درباره این فرزندان وجود دارد.

وی گفت: باید فضای خانه را به گونه‌ای سالم ساخت که فرزندان بتوانند نقش عملی خود را در جامعه ایفا کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ربانی ادامه داد: فرزندان روحانیان توجه داشته باشند که از ارزش والایی برخودار هستند زیرا خانواده آنان منتسب و سرباز امام زمان(عج) است و این امر در دنیا مانندی ندارد.

وی افزود: جوانان و دانش‌آموزان در انقلاب اسلامی و دوران جنگ نقش عمده‌‌ای داشتند، نقش جوانان و نوجوانان در جنگ بی‌بدیل است و امروز نیز نقش اصلی در جنگ نابرابر دشمن بر عهده جوانان و نوجوانان است.

رییس مرکز خدمات حوزه علمیه با اشاره به این‌که دشمن نمی‌خواهد کشور در عرصه علمی پیشرفت کند،‌ خاطرنشان کرد: امروز جوانان ایران اسلامی گوی سبقت را از سایر کشورها ربوده‌‌اند، جوانان باید خوب درس بخوانند و خود را از وابستگی‌ها نجات دهند.

وی گفت: دشمن درصدد است که جوانان را فاسد کنند، باید خود را از این جهت حفظ کرد و اجازه نداد که این امر اتفاق بیفتد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ربانی بیان داشت: اگر جوانان دانشمند و متدین شدند این موضوع برای روحانیت افتخار محسوب می‌شود و در کنار آن باید مسائل معنوی و تهذیب مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار داشت: مسؤولان آینده کشور شما جوانان هستید و امیدواریم که این جوانان عالم و مهذب باشند./914/پ202/ن

ارسال نظرات