۱۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۱۵۵۱۰۱
آیت الله نظری:

عمل نکردن به قرآن خیانت به اسلام است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله نظری خادم الشریعه عمل نکردن به قرآن و مفاهیم ارزنده الهی را خیانت به اسلام و مسلمانان دانست و گفت: در عمل به قرآن نباید از هیچ کوششی دریغ شود.
 آيت الله نظري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله عبدالله نظری، خادم الشریعه امروز در مراسم اختتامیه سی و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن که در ساری برگزار شد، عمل نکردن به قرآن و مفاهیم ارزنده الهی را خیانت به اسلام و مسلمانان دانست و گفت: در عمل به قرآن نباید از هیچ کوششی دریغ شود.

 

وی در ادامه سخنان خود افزود: همه تحقیقات جهان در راستای وجود و شئون وجود است که وجود مربوط به خداوند، آسمان و زمین است و شئون وجودی مربوط به تعلیم و تربیت است.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با بیان این که عقل در شعور ماده می رسد و به مسائل غیر ماده و معنویت و شعور کاری ندارد و ورود پیدا نمی کند، اظهار کرد: قرآن هدایت است و هدایت غیر از تعلیم و تربیت است.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه ادامه داد: نشان دادن مسائل فوق عقلی، خارج از مسائل تعلیم و تربیت و خارج از درک و ماده و فعل و انفعالات شیمیایی است.

 

وی با بیان این که مسائل مربوط به دین، ابدیت، معنا، هدایت و رهبری جزو امور تعلیم و تربیتی است و مربوط به علوم مدرسه ای نیست، خاطرنشان کرد: فیلسوفانی همچون دکارت و انیشتین نمی توانند بگویند که چرا این علوم در حد تعلیم و تربیت مادی نیست و فوق است.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه با بیان این که بزرگترین نعمت خداوند به بشریت نعمت پیامبر و قرآن محمدی است یادآور شد: مفاهیم متعالی و انسان ساز کلام الهی باید در همه شئون زندگی ما وارد شود، چون تنها راه سعادت بشر نیز بهره گیری از همین مفاهیم ارزشمند است.

 

وی افزود: باید بدانیم که در محفلی که قرآن است دروغ نخواهد بود، مال و مقام نیست، ظلم نیست و باید مراقب باشیم و بدانیم اگر قرآن حاکم باشد جنگ مال و مقام و دنیا جایگاهی نخواهند داشت.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه، برگزاری جلسات و مسابقات قرآنی را حرکت مناسبی در جهت ترویج و نشر ارزش های قرآنی در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: در جلسات قرآنی و مسابقات نیز باید عمل به قرآن وجود داشته باشد.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه با بیان این که متأسفانه جامعه ما آن طور که شایسته است از مفاهیم انسان ساز قرآنی بهره لازم را نبرده است، تصریح کرد: باید در سه حوزه تهذیب نفس که به وجود آدمی مربوط است، تدبیر منزل یعنی خانواده و سیاست مدون که جوامع است توجه ویژه شود.


وی در بخش پایانی سخنان خود ادامه داد: شما مردم و مسؤولان علاوه بر پذیرش اسلام و احکام دینی باید در عمل نیز این مسأله را ثابت کنید و احکام و ارزش های اسلامی باید در محیط کار و زندگی خانوادگی بیشتر مورد توجه قرار گیرد، چون بی توجهی به آن در واقع ضربه زدن به اسلام ناب است./950/پ202/ب

ارسال نظرات