۱۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۱۵۵۱۱۸

نظر آیت الله صافی گلپایگانی درباره اهدای خون

خبرگزاری رسا - حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در پاسخ به اهمیت اهدای خون که از سوی سازمان انتقال خون در استفتایی مطرح شده بود نظر خود را اعلام کرد.
آيت الله صافي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی الهی رییس سازمان انتقال خون استان قم صبح امروز در نشستی خبری با بیان اعلام استفتایی از حضرت آیت الله صافی گلپایگانی درباره جایگاه و اهمیت اهدای خون، گفت: در این خصوص در نامه ای به این مرجع عالیقدر با اشاره به اجتناب ناپذیر بودن نیاز جامعه به خون و فرآورده های آن در بخش بهداشتی درمانی و بروز خطرات جانی در صورت تامین نشدن این نیاز، نظر ایشان را جویا شدیم.

الهی ادامه داد: در این نامه این سؤال را نیز مطرح کردیم که از نظر شرع اهدای خون به بیماران چه حکمی دارد؟ و در صورت ضرورت اهدای خون در موارد خاص، آیا این امر واجب می شود؟

وی بیان داشت: حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در پاسخ به استفتا مربوطه اعلام کرد: "کسانی که با اهدای خون خود، می توانند خون بیماران نیازمند به خون را تامین کنند اگر با قصد قربت این کار را انجام دهند ان شاء الله موجب ثواب و اجر اخروری است".

رییس سازمان جمعیت هلال احمر قم گفت: حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در پاسخ به سؤال دوم نیز تاکید کرد: "اگر نجات بیماری خاص موکول به اهدای خون باشد، به صورت کفایی اهدای خون بر همه کسانی که واجد شرایط باشند واجب است"./926/پ203/ج

 

ارسال نظرات