۱۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۱:۲۱
کد خبر: ۱۵۵۱۸۰
آیت الله شبستری:

دستیابی به توانمندی‌های نظامی نص قرآنی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز گفت: بر اساس نص برخی آیات قرآنی، کشور اسلامی بایستی خود را به توانمندی‌های نظامی در جهت دفاع از بلاد تجهیز کند.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی عصر امروز در دیدار پرسنل وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در تبریز، اظهار داشت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تفاوتی اساسی با نیروهای نظامی در دوران رژیم پهلوی دارند که آن بهره‌مندی از فرماندهی مجتهد، آگاه، مدیر و شجاع است.

 

وی با بیان این‌که نیروهای مسلح کشور همواره به داشتن فرماندهی که رهبر معظم انقلاب اسلامی وولی امر مسلمین جهان است، افتحار می کنند، گفت: خدمت در چنین نیرویی توفیقی ارزشمند برای پرسنل آن محسوب می شود، چزاکه خدمت به نظام و تقویت نیروهای مسلح در برابر تجاوز دشمن، خدمت به حضرت ولی عصر(عج) است.

 

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به آیات قرآنی و روایات مبنی بر تجهیز مسلمین به عالی‌ترین تجهیزات نظامی برای دفع تجاوز کفار خاطرنشان کرد: اسلام هیچ گاه با جنگ و خونریزی موافق نبوده و نیست، فعالیت نیروهای مسلح در نظام اسلامی نیز با هدف دفاع از کیان بلاد اسلامی است.

 

امام جمعه تبریز گفت: بر اساس نص آیات قرآنی، کشور اسلامی بایستی خود را به توانمندی‌های نظامی در جهت دفاع از بلاد تجهیز کند، قرآن به آمادگی نظامی جامعه اسلامی تأکید ویژه ای دارد. آمادگی نظامی در دو حوزه منابع انسانی و ابزارهای نظامی، این امکان را به دولت اسلامی می بخشد که در هر زمان و مکانی علیه دشمن اقدام کند.

 

وی با بیان این‌که آمادگی نظامی در کشور امکان هرگونه پیروزی و موفقیتی را از دشمنان سلب کرده و به عنوان عامل بازدارنده عمل کند، تصریح کرد: قرآن برای آمادگی نظامی امت اسلام کارکردهای متعددی بیان کرده است؛ چراکه آمادگی نظامی، موجب دلگرمی جامعه اسلامی و افزایش روحیه مسلمانان شده و آرامش را به جامعه تزریق می کند.

 

آیت الله شبستری با اشاره به این‌که کشور در حال حاضر باید در حد مشروع مجهز به فن آوری صلح آمیز هسته ای بوده تا نیازهای خودش را برآورده کند، گفت: مانع تراشی دشمن بهره‌مندی از فناوری هسته‌ای معنا ندارد، چراکه ایران اسلامی به دنبال کارکرد پزشکی، علمی و انرژی هسته ای بوده، که اگر این چنین نبود، هیچ گاه رهبر معظم انقلاب اسلامی فتوای حرمت استفاده از بمب اتمی را صادر نمی کردند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که امنیت و آسایش کنونی کشور در سایه ولایت فقیه است، خواستار ولایت‌مداری نیروهای مسلح کشور و بهره‌مندی از توصیه‌ها و رهنمودهای رهبر انقلاب در مقابله با دشمنان شد و گفت: دستاوردهای نظامی، از مهم ترین برکات انقلاب اسلامی در سه دهه گذشته بوده است./935/پ203/س

ارسال نظرات