۱۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۱۵۵۲۳۲

عملیات اجرایی ساخت حوزه علمیه خواهران قائمشهر آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ کلنگ آغاز عملیات اجرایی حوزه علمیه خواهران شهرستان قائمشهر امروز با حضور نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری به زمین زده شد.
کلنگ زني کلنگ‌زني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر، سید علی اکبرطاهایی، استاندار مازندران امروز در مراسم کلنگ زنی حوزه علمیه خواهران فاطمه الزهرا(س) قائمشهر با اشاره به استقبال خواهران متدین برای تحصیل در مدارس علمیه، اظهارداشت: این موضوع بیانگر اهمیت ویژه مباحث دینی در میان نسل پویای جامعه زنان ایران اسلامی است.

 

نماینده عالی دولت در مازندران بیان کرد: فضای مدارس علمیه خواهران یکی از پربرکت ترین فضاهای آموزشی است که موجب گسترش دین مداری در جامعه می شود.

 

استاندار مازندران با اشاره به این که خروجی این مدارس مادران دین دار و اندیشه ورز فردای جامعه است، افزود: ایران اسلامی با تکیه بر همت والای مادران و زنان متعهد، همه فراز و نشیب های تاریخی را با موفقیت پشت سر گذاشت.

 

وی توجه به توسعه فضاهای آموزشی حوزوی را از مسائل ضروری فرهنگی جامعه دانست و اظهارداشت: اگر ساخت مدارس حوزوی بانوان به اولویت تبدیل شود، شاهد نهادینه شدن فرهنگ حجاب در کشور خواهیم بود.

 

نماینده عالی دولت در مازندران تاکید کرد: باید با پشتیبانی مسؤولان و تلاش در جهت افزایش فضای حوزوی برای خواهران، اعتقادات دینی در بانوان را تقویت کرد.

 

استاندار مازندران تقویت مدارس علمیه را زمینه ساز رشد و گسترش باورهای دینی در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: اگر در به دنبال ترویج اندیشه های ناب دینی در متن جامعه هستیم باید مراکز حوزوی را گسترش دهیم.

 

طاهایی با بیان این که حوزه های علمیه در تاریخ پر فراز و نشیب شیعه نقش تأثیرگذاری در دفاع از حریم دین و ولایت بر عهده داشتند، تصریح کرد: امروز نیز نقش حوزه و روحانیت در دفاع از آرمان های انقلاب و اندیشه های دینی حائز اهمیت است.

 

وی با اشاره به این که دشمنان اسلام همواره از نقش حوزه و روحانیت هراسان بوده و هستند، گفت: نهضت عظیم انقلاب اسلامی نیز با رهبری مرجعیت دینی و پشتیبانی روحانیت آگاه و بصیرت به پیروزی رسید./950/پ202/ب

ارسال نظرات