۱۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۱۵۵۲۳۳
شهردار منطقه 10 تبریز:

احداث مدرسه علمیه جدید خواهران در تبریز با مشکلاتی رو به روست

خبرگزاری رسا ـ شهردار منطقه 10 تبریز به تشریح و بررسی مشکل معارض زمین محل احداث مدرسیه علمیه خواهران در شهرک ارم این شهر پرداخت.
شهردار منطقه 10 تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، باقر خوش‌نواز، شهردار منطقه 10 تبریز امروز در نشست مطبوعاتی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: زمینی که برای احداث مدرسه علمیه خواهران در اراضی اسدگولی شهرک ارم در نظر گرفته شده است، از سوی سازمان مسکن و شهرسازی طی قراردادی به مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران استان واگذار شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: این زمین کاربری فضای سبز داشته و بایستی در کمسیون ماده 5 مطرح شود، از سوی دیگر سکونتگاه غیر رسمی 30 خانوار نیز در این زمین قرار گرفته که به عنوان معارضین این زمین محسوب می شوند، در یکی از بندهای قرارداد سازمان مسکن و شهرسازی و حوزه علمیه خواهران در واگذاری این زمین آمده که حوزه ابتدا باید با رفع معارضین، زمین را تملک کند.

 

شهردار منطقه 10 تبریز خاطرنشان کرد: پس از تملک و رفع معارضین حوزه می تواند نسبت به احداث ساختمان مدرسه علمیه خواهران اقدام کند، از سوی دیگر شهرداری از ابتدا در اطلاع این قرارداد و واگذاری زمین نبوده است.

 

خوش‌نواز همچنین از احیای درب سرخاب تبریز خبر داد و در پاسخ به سؤال خبرنگار رسا تصریح کرد: مرحوم علامه طباطبایی صاحب تفسیر المیزان بر اساس مستندات تاریخی و روایی فرموده‌اند که بیش از 10 هزار نفر از اولیاءالله در قبرستان سرخاب مدفون شده است.

 

وی تصریح کرد: متأسفانه در طول سالیان گذشته این قبرستان از سوی نهادهای مختلف و مردم غصب شد و تنها مقبره‌الشعرای تبریز که مدفن بیش از 400 شاعر بوده، نمادی از این قبرستان باقی مانده است، از این رو به دنبال احیای هویت سرخاب هستیم و از هر طرحی که در این راستا ارائه شود و مورد تصویب قرار گیرد، حمایت و اجرا می کنیم.

 

بنا بر این گزارش، حجت الاسلام مسعودنیا، مدیر استانی حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی پیش از این در گفت‌وگو با خبرنگار رسا با اشاره به روند تملک زمین و احداث مدرسه علمیه خواهران شهرک ارم تبریز اظهار داشت: با توجه به این‌که زمین مورد نظر دارای معارض بوده است، فعلا به صورت حصارکشی شده در اختیار مرکز مدیریت خواهد بود.

 

وی معارضین موجود در زمین اختصاص یافته را مهم ترین مشکل در تملک و آغاز عملیات اجرایی مدرسه علمیه خواهران در شهرک ارم تبریز عنوان کرده بود و گفت: امیدواریم با مساعدت مسؤولان امر در آینده پس از رفع موانع عملیات احداث پروژه آغاز شود./935/پ202/ب

ارسال نظرات