۱۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۱۵۵۲۴۶

همایش سبک زندگی و تحکیم بنیاد خانواده در تبریز برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ همزمان با دهه فجر همایش بانوان فرهیخته استان آذربایجان شرقی با عنوان انقلاب اسلامی، سبک زندگی و تحکیم بنیاد خانواده در تبریز برگزار خواهد شد.
نشست «ما و مسئله سبک زندگي»

نسرین پیرسمساری، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌شرقی در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: همزمان با سی و چهارمین دهه فجر  انقلاب اسلامی همایش بانوان فرهیخته استان آذربایجان شرقی با عنوان « انقلاب اسلامی، سبک زندگی و تحکیم بنیاد خانواده » در تبریز برگزار خواهد شد.

 

وی با بیان این‌که همایش از ساعت 9 صبح در تالار اجتماعات مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز آغاز خواهد شد، تصریح کرد: حضور عموم اقشار جامعه به ویژه بانوان در این همایش که با حضور آیت الله مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی همراه خواهد بود، آزاد است.

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌شرقی تجلیل 18 بانوی فرهیخته استان از تمام اقشار جامعه را از جمله برنامه های این همایش عنوان کرد و گفت: در میان این بانوان مادران، همسران و دختران شهیدان و ایثارگران، قاضی، نویسنده، فعال فرهنگی، خبرنگار و بانوی انقلابی و تأثیرگذار استان حضور دارند.

 

پیرسمساری هدف از برگزاری این همایش را بزرگداشت دهه فجر و بررسی نقش مادران و همسران در ترویج سبک زندگی اسلامی دانست و گفت: ترویج مبانی و اصول سبک زندگی اسلامی بدون توجه به نقش اثرگذار و مهم بانوان و بنیان خانواده غیرممکن است، از این رو سعی خواهد شد، تا نقش همسران و مادران در این همایش مورد تحلیل و واکاوی قرار گیرد.

 

بنا بر این گزارش، روز گذشته نیز همایشی با عنوان « سبک زندگی اسلامی » به همت معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه عاشورا و با همکاری اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی و مرکز فرهنگی پژوهشی روش در تالار جمهوری تبریز برگزار شد.

 

همچنین در این همایش یک روزه که با حضور مسؤولان استانی، نماینده مردم تبریز در مجلس همراه بود، بر ضرورت تحقق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در تعالی جامعه اسلامی با رویکرد تخصصی به مقوله سبک زندگی اسلامی تأکید شد.

 

آسیب شناسی گفتمان سبک زندگی و یافتن راه های ارتقای نحوه زندگی در خانواده های ایرانی، تربیت فرهنگی و سبک زندگی، ‌رسانه و خانواده، ‌شبکه های مجازی اجتماعی،‌ زنان و مصرف و نیز نقش آموزه های دینی در الگو سازی خانواده های ایرانی از مهم ترین محورهای این همایش بوده است./935/ت303/ب

ارسال نظرات