۱۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۳:۵۲
کد خبر: ۱۵۵۳۳۷
دبیر همایش کتاب سال حوزه خبر داد؛

ارسال 950 کتاب به همایش کتاب سال حوزه

خبرگزاری رسا ـ دبیر همایش کتاب سال حوزه گفت: حدود 950 کتاب از سوی حوزویان به دبیر خانه همایش کتاب سال حوزه ارسال شده است.
حجت‌الاسلام مهدي حقي دبير همايش کتاب سال حوزه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مهدی حقی دبیر همایش کتاب سال حوزه در دیدار مسوؤلان برگزاری چهاردهمین همایش کتاب سال حوزه با حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی،‌ گفت: حدود 950 کتاب از سوی حوزویان به دبیر خانه این همایش ارسال شده است.
وی با بیان این‌که کتاب‌های ارسال شده در پانزده گروه علمی تقسیم بندی شده است، ابراز داشت: هر گروه علمی را یک هیأت سه نفره از علما و فضلای حوزه علمیه مدیریت می‌کنند و با ارزیابی اولیه، آثاری دارای قابلیت علمی را برای داوری ارسال می‌کنند.
حجت‌الاسلام حقی ادامه داد: هر کتابی که به این مرحله می‌رسد دو تن از داورانی که متخصص در همان رشته هستند به طور تصیل آنها را بررسی و داوری می‌کنند و به جزئیات آن نمره می دهند.
دبیر همایش کتاب سال حوزه افزود: این کتاب‌ها مجدداً به هیأت داوری ارسال می‌شود تا کاندیداهای شایسته تقدیر یا برگزیده مشخص ‌شوند و پس از آن در شورای علمی که هفت نفر از فضلا هستند کار داوران دوباره مورد ارزیابی دقیق قرار می‌گیرد و در نهایت آثار برگزیده به جامعه علمی معرفی می‌شوند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: کتاب‌های برگزیده سیزدهمین همایش کتاب سال حوزه، امسال برای چهارصد نفر از فضلای حوزه و دانشگاه سراسر کشور به صورت رایگان ارسال شد تا در جریان آثار علمی برگزیده سال گذشته حوزه قرار گیرند تا از نظرات آنها برای بهبود امور استفاده شود.
حجت‌الاسلام حقی با بیان این‌که روند داوری این همایش دور از خطا نیست، اظهار کرد: ممکن است در این ارزیابی‌‌ها و انتخاب‌ها نقاط ضعف نیز وجود داشته باشد که کار به نحو مطلوب انجام نگیرد، اما هدف این است که بهترین آثار شناسایی و به جامعه علمی معرفی شوند.
دبیر همایش کتاب سال حوزه در پایان بیان داشت: چهار نفر از همکاران در دبیرخانه همایش کتاب سال حوزه و دویست نفر از فضلا در جریان داوری، شورای علمی، سیاست‌گذاری و هیأت‌های داوری در اجرای این همایش نقش آفرینی می‌کنند.
گفتنی است، در این دیدار چند جلد از آثار برگزیده و شایسته تقدیر سال گذشته همایش کتاب سال حوزه به حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی اهدا شد./927/پ202/پ
ارسال نظرات