۱۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۱۵۵۴۰۸

برگزاری سلسله نشست‌های تحکیم بنیان خانواده در حوزه علمیه زنجان

خبرگزاری رسا ـ سلسله نشست های تربیتی با عنوان «تحکیم بنیان خانواده» با موضوع «سبک زندگی طلبگی» برای خانواده های حوزوی استان زنجان برگزار شد.
خانواده

حجت‌الاسلام امیری‌کیا، معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان از برگزاری نشست های تربیتی «تحکیم بنیان خانواده» ویژه خانواده های طلاب و اساتید مدارس علمیه این استان خبر داد و گفت: این نشست ها به همت معاونت تهذیب استان زنجان با همکاری دفتر امور خانواده حوزه های علمیه برگزار شدند.

 

وی خاطرنشان کرد: نشست های تربیتی خانوادگی «تحکیم خانواده» با موضوع «سبک زندگی طلبگی» طی دو روز برگزاری با حضور اساتید برجسته این عرصه از جمله کارشناس مسائل خانواده حجت الاسلام هادی همراه بود که در حاشیه نشست ها نیز خدمات مشاوره ای ارائه شد.

 

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه استان زنجان با بیان این‌که به تمامی شرکت کنندگان نشست‌ها، بسته های فرهنگی اهدا شد، گفت: این نشست‌های تربیتی که با استقبال طلاب و خانواده های آنان همراه بود، در راستای توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر توجه و ترویج سبک زندگی اسلامی برگزار شده است.

 

حجت‌الاسلام امیری‌کیا در بخش دیگری از سخنان خود از اجرای طرح ساماندهی فعالیت‌های قرآنی طلاب زنجانی خبر داد و گفت: معاون این طرح که با پیش مطالعات گسترده با حضور مدیران حوزوی استان زنجان در حال انجام است، با جمع‌بندی نهایی و خروجی پیش بینی شده همراه خواهد بود.

 

وی افزود: در این طرح طلابی که توانایی تدریس در مقاطع مختلف را دارند، میتوانند با حضور و قبولی در آزمون، نمرات ویژه را برای احراز و دریافت گواهی نامه به دست بیاورند، افزون بر این‌که با اجرای طرح به دنبال آن هستیم که ظرفیت‌های مهارتی حوزه در بخش قرآنی احیا شود.

 

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه استان زنجان گفت: تمام طلاب حوزه علمیه استان زنجان در این طرح شرکت خواهند داشت و پس از برگزاری یک آزمون مهارت شناسی، طلابی که نمرات بالا را دریافت کنند موفق به دریافت مدرک میشوند و بقیه طلاب باید در دورههای آموزش قرآن کریم شرکت کنند.

 

وی با تأکید بر این‌که این طرح به دنبال ارتقای مهارت های قرائت، تجوید، مفاهیم و سواد قرآنی میان بیش از 800 طلبه استان زنجان است، افزود: به طلابی که بتوانند در حوزه معارف قرآنی مهارت های لازم را کسب کنند، گواهی نامه مهارتی اعطا می‌شود./9351/ت303/ب

ارسال نظرات