۱۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۱۵۵۴۲۳

آیت الله جوادی آملی 383 هزار متر زمین را وقف حوزه علمیه آمل کرد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله جوادی آملی 383 هزار و 874 متر مربع از عرصه و اعیان اراضی خود را در شهرستان آمل وقف حوزه علمیه این شهرستان کرد.
آیت الله جوادی آملی 383 هزار متر زمین را وقف حوزه علمیه آمل کرد

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران، حجت الاسلام سید جلال رضوی مهر، نماینده رییس سازمان اوقاف و امور خیریه در امور حوزه های علمیه با اعلام این خبر افزود: براساس وقف نامه این موقوفه که 13 آذرماه 91 سال با شماره 19256 به ثبت رسیده است، حضرت آیت الله عبدالله جوادی آملی با در نظر گرفتن همه شرایط جامع وقف، واقف، موقوفه و موقوف علیهم، 383 هزار و 874 متر مربع از عرصه و اعیان ملک طلق خویش را واقع در شهرستان آمل وقف مدرسه امام حسن عسگری(ع) کرد.

 

حجت الاسلام رضوی مهر با بیان این مطلب افزود: در بخشی از این وقف نامه هشت صفحه ای، واقف نیت خویش را تحقیق، تفسیر و تدریس و تألیف و پژوهش قرآن کریم، فلسفه اسلامی، کلام، فقه، اصول و سایر دانش های اسلامی قرار داده است.

 

به گزارش خبرگزاری رسا، همچنین در بخش دیگری از این وقف نامه جامع می خوانیم: «ثواب این عمل عبادی بعد از قبول خدایی که « یقبل الیسیر و یعَفو عن الکثیر» به ذوات قدسی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) اهدا می شود و چون تمام برکات آسمانی و زمینی به برکت خاتم اوصیاء و اولیاء حضرت حجت بن الحسن العسکری(ع) است مهم ترین وظیفه خود را انتظار ظهور و بهترین دعا را تعجیل در فرج و سلامتی آن ذات مقدس می دانیم.

 

گفتنی است، براساس برآورد کارشناسان، ارزش ریالی این ملک 000/600/549/153 معادل 15 میلیارد و 549 میلیون و 600 هزار تومان برآورد می شود./950/د101/ب

ارسال نظرات