۱۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۱۵۵۴۲۴
مدیر حوزه علمیه گلستان:

مراقب باشیم از اهداف اصلی انقلاب دور نشویم

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه گلستان گفت: آحاد جامعه اسلامی وظیفه دارند در چارچوب ارزش های معنوی و دینی که منطبق با جامعه نبوی است، همه تلاش خود را انجام داده و از حرکت های مغایر آن دوری کنیم که مبادا خون شهدا در این راه پایمال شود.
حجت الاسلام ملکي، مدير حوزه علميه گلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام مصطفی ملکی، مدیر استانی حوزه علمیه گلستان امروز در جلسه مدیران مدارس علمیه استان که امروز به میزبانی مدرسه علمیه رضویه کردکوی در این شهر برگزار شده بود، با تبریک به مناسبت فرارسیدن ایام دهه مبارک فجر، اظهار داشت: تنها نمونه از حکومت حضرت حجت(عج) در زمان غیبت، انقلاب اسلامی ایران است.

 

وی ادامه داد: برای دستیابی به این انقلاب بزرگ زحمات بسیاری کشیده شده و خون های بسیاری در این راه ریخته شده است.

 

مدیر حوزه علمیه گلستان با اشاره به اهداف این انقلاب، ابراز داشت: در هر دوره پس از انقلاب، اگر احساس شود که با مبحث عبودیت فاصله گرفته ایم، باید توجه داشته باشیم که از هدف اصلی انقلاب نیز دور شده ایم.

 

عضو شورای حوزه علمیه گلستان با بیان این که جامعه نبوی به شهری گفته می شود که اخلاق در آن جامعه حاکم است، خاطرنشان کرد: اعتماد در این جامعه از جایگاه رفیعی برخوردار است و انسان ها ارزش والایی دارند و آبروی مؤمن، صداقت، راستگویی، خوش اخلاقی از ارکان این جامعه هستند.

 

این استاد حوزه با اشاره به این که هدف از این انقلاب تعویض حکومت و قدرت نبوده، تصریح کرد: هدف از آن، سازندگی جامعه و انسان ها بوده و امام راحل برای تحقق آن فداکاری های بسیاری انجام داده است.

 

حجت الاسلام ملکی با اشاره به نقش حوزویان در پیاده سازی ارکان مهم جامعه نبوی، گفت: ما به عنوان یک روحانی و حوزوی، نقش اصلی و اساسی در پیاده سازی این ارکان در میان جامعه داشته و اگر مشاهده کنیم که مسؤولی برخلاف این روش قدم برمی دارد، موظف هستیم که این حرکت اشتباه را اعلان کرده و در مقابل آن بایستیم.

 

وی با اشاره به این که مردم و جامعه باید در دهه فجر انقلاب اسلامی شادمان و خوشحال باشند، اظهار داشت: متأسفانه پس از گذشت چندین سال از انقلاب اسلامی ایران، روز گذشته اتفاقی در مجلس شورای اسلامی افتاد که باعث نگرانی و شرمندگی دوستداران انقلاب گشته و نفر اول قوه مجریه مطالب و مباحثی را ابراز و مطرح کرد که در این دوره حساس که دنیا تمام قد در مقابل این انقلاب صف آرایی کرده، نباید شاهد چنین مطالب و مسائلی باشیم و مدیریت حوزه علمیه گلستان نارضایتی خود را از این گونه حرکت ها اعلام می دارد.

 

مدیر حوزه علمیه گلستان ابراز داشت: ما موظف هستیم که در چارچوب ارزش های معنوی و دینی که منطبق با جامعه نبوی است، همه تلاش خود را انجام داده و از حرکت های مغایر آن دوری کنیم که مبادا خون شهدا در این راه پایمال شود./950/پ202/ب

ارسال نظرات