۱۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۰:۴۸
کد خبر: ۱۵۵۴۷۱
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه:

رفتار رؤسای قوه مجریه و مقننه بازی در زمین دشمن بود

خبرگزاری رسا ـ جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رفتار آقایان احمدی نژاد و لاریجانی را در جریان استیضاح وزیر کار به بازی در زمین دشمنان تشبیه و از وقوع این رخداد تلخ ابراز تاسف کرد.
حجت‌الاسلام عبدالله حاج صادقي
 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام عبدالله حاج صادقی، جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سه‌شنبه شب در مراسم جشن دهه فجر که در مدرسه فیضیه برگزار شد، گفت: تقابل و دشمنی ما با استکبار تمام‌شدنی نیست، استکبار با وجود انقلاب اسلامی هستی خود را در خطر می‌بیند.
وی افزود: استکبار هیچ‌گاه از خوی دشمنی با اسلام دست برنخواهد داشت، دشمن هیچ‌گاه اهل گفت‌وگو و مذاکره واقعی نخواهد بود.
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: امام(ره) فرمودند که جنگ ما با استکبار تمام‌شدنی نیست، نظام اسلامی با فتنه‌های بزرگی در طول تاریخ انقلاب روبرو بوده است.
وی با اشاره به این‌که فتنه دهه پنجاه، فتنه خلق مسلمان بود، ادامه داد: در دهه 60 فتنه حاکمیت یافتن ملی‌گراها، فتنه قائم مقام رهبری اتفاق افتاد.
حجت‌الاسلام حاج صادقی فتنه قائم مقام رهبری را نوعی تحمیل این نظر به امام خمینی(ره) خواند و گفت: تحمیل رأی بر ولایت و ولایت را ناچار کردن به گرفتن تصمیمی از بزرگ‌ترین فتنه‌هایی است که اسلام با آن مواجه بوده است، تحمیل صلح و حکمیت در جنگ صفین به امام علی(ع) از این نوع فتنه‌ها بوده است.
وی ابراز داشت: در دهه 80 نیز رکن اساسی انقلاب اسلامی را نشانه گرفتند و فتنه دهه 90 نیز آغاز شده است و بسیاری از خودی‌ها بازیگر و هنرپیشه فتنه 90 شدند.
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: بدترین امر این است که نیروهای خودی پازل دشمن را تکمیل کنند، که برخورد رییس قوه مجریه و رییس قوه مقننه در مجلس بازی کردن در زمین دشمن بود.
دشمن به دنبال مهار انقلاب اسلامی است
وی ادامه داد:‌ فتنه اخیر تفاوت‌های و تشابهاتی با فتنه 88 دارد، فتنه آینده در راهبرد و هدف با فتنه 88 تشابه دارد.
حجت‌الاسلام حاج صادقی با بیان این‌که هدف دراز مدت دشمن براندازی نظام است، خاطرنشان کرد: دشمن به شکست خود در صورت زنده ماندن انقلاب اسلامی اعتراف کرده است.
وی گفت: هدف دیگر دشمن مهار انقلاب اسلامی است، به این معنا که اگر نتوانند انقلاب اسلامی را از میان بردارند، به دنبال تضعیف و مهار این انقلاب هستند و دکترین این مهار را نیز برای خود تدوین کرده‌اند.
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ابراز کرد: بیداری اسلامی و جنبش‌های اخیر در کشورهای غربی متأثر از انقلاب اسلامی ایران است، زیرا انقلاب اسلامی ایران روش و شیوه اعتراض را به جهانیان آموخت.
وی گفت: هدف کوتاه‌مدت دشمن در فتنه 88 و فتنه آینده تحمیل رأی خود بر ولایت است، به این معنا که رهبر انقلاب را ناچار کنند که تصمیمی مطابق خواست سایر گروه‌ها اتخاذ کند.
حجت‌الاسلام حاج صادقی با اشاره به این‌که فتنه 88 دعوای میان احمدی‌نژاد و موسوی نبود، ادامه داد: یک طرف این فتنه استکبار و اتاق فکر آمریکا بود و طرف دیگر فتنه رهبر معظم انقلاب قرار داشت، اما رهبر انقلاب اعلام کردند که غیرممکن است که من بر اساس خواست شما تصمیم بگیرم.
وی افزود: مهم‌ترین اشتراک فتنه‌های گذشته و آینده مورد هدف قراردادن ولایت‌محوری است، باید توجه داشت مهم‌ترین رکن هدایت در جامعه اسلامی سکان‌داری و رهبری جامعه دینی است زیرا دین مردم همان دین حاکمان است.
دشمن به دنبال تضیعف اطاعت از ولایت فقیه در میان مردم است
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: نظام ولایی پیامبر(ص) در مدینه اقتدار بسیار یافت، اما با رحلت پیامبر(ص) نظام خلافت جانشین این نظام ولایی شد و 25 سال مسلمانان از این نظام ولایی فاصله گرفتند.
وی گفت: اهل‌بیت(ع) در دوران حیات خود توفیق برپایی نظام ولایی را نمی‌یابند اما امام خمینی(ره) می‌آید و نظام ولایی بر اساس تئوری ولایت فقیه بنا می‌کند و این نظام سه دهه عمر می‌کند و به رغم همه تلاش‌های دشمن پیشرفت‌های بسیاری نصیب این نظام می‌شود.
حجت‌الاسلام حاج صادقی بیان داشت: پیوند امت با ولایت عامل مهم تشکیل نظام اسلامی و استمرار آن است، حال آن‌که در زمان امام علی(ع) این پیوند وجود نداشت، رهبری که فرمان‌بر نداشته باشد هیچ کاری نمی‌تواند صورت دهد.
وی اظهار داشت: دشمن نیز این مطلب را فهمید، دشمن دانست که پیوند مردم با ولایت و ولایت‌محوری آنان عامل قوت مردم است.
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: دشمن به دنبال این است که مردم ولایت را بپذیرند، پشت سر او نماز بخوانند اما فرمان او را اطاعت نکنند، دشمن می‌خواهد این ولایت‌محوری و ولایت‌پذیری را از تن جامعه شیعه بدرآورد.
وی ابراز داشت: راهبرد مشترک همه فتنه‌ها بویژه فتنه دهه 80 و 90 شکستن پیوند امت با ولایت است و در این راه از ابزارهایی بهره می‌گیرد.
حجت‌الاسلام حاج صادقی افزود: سران فتنه آگاهانه و عالمانه وارد میدان شدند، آنان مفتون نبودند، البته سران اصلی فتنه دشمنان اصلی ملت ایران هستند، سران فتنه به دنبال مقابله با ولایت‌ فقیه بودند.
وی گفت: دولت نهم با شعار حمایت از ولایت روی کار آمد اما با فتنه‌گری در دولت نهم و دهم نیز کارهایی برای تضعیف ولایت انجام شد،‌ همچنین در مجلس جایگاه رهبر معظم انقلاب تضعیف شد.
پیوند مردم و ولایت عامل پیدایش و تداوم نظام اسلامی است
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این‌که بصیرت به معنای خواندن دست دشمن است، خاطرنشان کرد: در فتنه 88 دشمن بر روی خواص متمرکز شد، خواص انحراف و لغزش یافتند اما ولایت تسلیم نشد زیرا اتصال ولایت با مردم همچنان حفظ مانده بود.
وی افزود: برخی از حوزویان نیز در فتنه 88 کم‌کاری کردند و لغزش یافتند، برخی نیز عماروار به میدان آمدند و به یاری رهبری شتافتند.
حجت‌الاسلام حاج صادقی بیان داشت: راهبرد دشمن در فتنه آینده این است که پیوند میان مردم و ولایت را از میان بردارند تا در ایمان آنان خلل وارد کنند.
وی گفت: تحریم مرحله‌ای و پیوسته برای شکستن مقاومت مردم از راهکارهای جدید دشمن برای جدا کردن مردم از ولایت است.
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به این‌که دشمن می‌داند هیچ قدرتی از عهده شکست دادن جمهوری اسلامی برنمی‌آید، خاطرنشان کرد: دشمن می‌داند اگر مردم به مقابله با نظام اسلامی برخیزند، می‌توانند به فروپاشیدن این انقلاب امیدوار باشند.
وی ادامه داد: راهکار دیگر دشمن بی‌اعتماد کردن مردم نسبت به مسؤولان جمهوری اسلامی است، دشمن با ایجاد آشفتگی سیاسی و بی‌ثبات‌سازی مدیریت و مواضع مسؤولان به دنبال فروپاشیدن اعتماد مردم نسبت به کارگزاران نظام است.
حجت‌الاسلام حاج صادقی گفت: راهکار دیگر دشمن برای پیش‌برد فتنه آینده احیای سکولاریسم و دین‌داری منهای انقلاب در میان مردم است، آنان به دنبال حاکم ساختن دین بی‌جنبش و دین بی‌جهاد به جای دین حماسی و دین تحرک‌آفرین است.
حوزه علمیه مراقب فکر دین‌داری منهای انقلاب باشد
وی ابراز داشت: دشمن به دنبال تغییر و تبدیل ماهیت عاشورای حماسی امام حسین(ع) به واقعه‌ای عاطفی و احساسی است، این رویکرد نیز از سوی دشمن در موضوع مهدویت دنبال می‌شود.
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: حوزه علمیه باید مراقب دین‌داری منهای انقلاب باشد، این‌که گفته می‌شود ما وارد صحنه‌های سیاسی نمی‌شویم و به بحث‌های فقهی خود می‌پردازیم، مورد رضای امام صادق(ع) نیست.
وی ادامه داد:‌ مطرح کردن موضوع مذاکره و آشتی راهکاری دیگر دشمن به منظور فتنه آینده است، آنان می‌خواهند با نشاندن ایران پای میز مذاکره، روحیه کشورهای الگوگرفته از ایران اسلامی را تضعیف کنند.
حجت‌الاسلام حاج صادقی خاطرنشان کرد: برخی به دنبال مذاکره با آمریکا هستند اما اگر رهبر معظم انقلاب وجود نداشت، تا کنون برخی مسؤولان با آمریکا شام هم خورده بودند.
وی با اشاره به این‌که رهبر معظم انقلاب یگانه راه مقابله با فتنه جدید را مقاومت می‌دانند، گفت: روح سخنان رهبر عزیز انقلاب در 19 دی، تأکید بر مقاومت بود، ایشان در آن سخنرانی مطرح کردند که این مقاومت بسترساز ظهور امام زمان(عج) است.
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ابراز کرد: آشتی انقلاب با ماهیت دینی و استکبار امری غیرممکن است، تجربه نیز این موضوع را نشان داده است که هیچ امتی با سازش به عزت نرسیده است، عزت در پرتو مقاومت و ایستادگی معنا می‌یابد؛ اگر با آمریکا سازش کردیم، جنبش‌های مقاومتی در سایر کشورها ضربه می‌خورد.
تقویت عملی ولایت‌محوری وظیفه حوزه علمیه است
حجت‌الاسلام حاج صادقی با بیان این‌که مقاومت تکلیف شرعی و وظیفه الهی مردم نظام اسلامی است، ادامه داد: به این مقاومت در آیات و روایات بسیاری اشاره شده است، همچنین دشمن در برابر مقاومت آسیب‌پذیر است.
وی افزود: با مقاومت بیداری اسلامی جان می‌گیرد و ارکان انقلاب محکم می‌شود.
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: بصیرت‌افزایی درباره راهبردها، ابزارها و جریان‌های مورد استفاده دشمن از وظایف حوزه علمیه است.
وی گفت: وظیفه دیگر حوزه علمیه تقویت عملی ولایت‌محوری و بالا بردن سطح ایمان و اتصال مردم به خدا محسوب می‌شود.
حجت‌الاسلام حاج صادقی با بیان این‌که باید مقاومت در جنبه‌های مختلف زندگی نهادینه شود، بیان داشت: فرهنگ مقاومتی، اقتصاد مقاومتی و سیاست مقاومتی از برکات نهادینه کردن فرهنگ مقاومت در میان مردم است.
وی اظهار داشت: روحانیان باید موفقیت‌های نظام و نقاط ضعف دشمن را برای مردم بیان کنند، همچنین حوزه علمیه باید با دین‌داری منهای انقلابی‌گری و سکولاریسم مبارزه کنند.
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: دعوت مردم به حمایت از ولایت‌ فقیه و اصول‌گرایی صحیح، تقویت انگیزه‌های مقاومت مردم و برائت جستن از جریان‌های ضد ولایت از دیگر وظایف حوزه علمیه در مقابله با فتنه آینده است./914/پ201/ج
ارسال نظرات