۱۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۲:۲۹
کد خبر: ۱۵۵۴۷۸
آیت الله فاضل لنکرانی:

مردم با حضور پرشور در 22 بهمن و انتخابات توطئه دشمن را خنثی می کنند

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به نقشه های دشمنان برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی گفت: مردم با حضور پرشور خود در راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات سال 92 توطئه دشمنان را خنثی خواهند کرد.
آيت الله محمد جواد فاضل لنکراني آيت الله محمد جواد فاضل لنکراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دوشنبه شب در مراسم گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در مسجد امام زین العابدین(ع) قم، یکی از محوری ترین مباحث مورد تاکید امام را اجرای قانون الهی خواند و بیان داشت: حتی رسول الله نیز اجازه خروج از دایره قانون الهی را نداشت از این رو جامعه اسلامی باید مطابق با قوانین اسلامی و الهی به حکومت بپردازد.

آیت الله فاضل لنکرانی انتصاب دادن برخی را به امام زمان(عج) نادرست دانست و افزود: اگر می خواهیم در تایید کسی در میدان به دفاع بپردازیم نباید بگوییم رفتار او مورد تایید امام زمان است بلکه باید همچون امام راحل این گونه بیان شود که امیدواریم دعای ولی عصر پشت سر ما قرار گیرد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم انقلاب را سرمنشا بسیاری از ارزش ها دانست و تصریح کرد: اگر انقلاب اسلامی به پیروزی نمی رسید قطعا با حرکت های طاغوت و حکومت پهلوی، امروز شاهد وجود مظاهر دینی، قرآن محوری، فعالیت حوزه های علیمه و حفظ ارزش های دینی نبودیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: در حکومت اسلامی شرط مهم، احیای اسلام ناب است و بسیاری از واژگانی همچون صلح، محبت و عدالت در سایه اسلام حقیقی معنا می یابد و نمی توان در ندای جدایی از اسلام این واژگان را در جهت منافع خود به کار برد.

وی گفت: امام خمینی(ره) خورشید فقاهت و بنیانگذار نظام الهی در زمان جولان و خفقان طاغوت است و توانست با انقلاب خود، بیداری اسلامی را به جهان نوید دهد.

آیت الله فاضل لنکرانی با تاکید بر شناخت کامل امام خمینی(ره) به عنوان چهره ای سیاسی، دینی، اعتقادی و اجتماعی گفت: ایشان در همه ابعاد، انقلابی بزرگ و جهانی ایجاد کرد.

وی تشکیل حکومت اسلامی توسط فقها را واجب مطلق برشمرد و گفت: در شرایطی که جامعه دچار طاغوت و انحراف از ارزش ها است علما نمی توانند با انزوا و گوشه گیری نسبت به وضعیت جامعه بی تفاوت باشند از این رو امام خمینی(ره) به عنوان فقیهی جامع الشرایط حکومت اسلامی را ایجاد کرد.

این استاد درس خارج حوزه علمیه بیان داشت: ایشان در زمانی به تشکیل حکومت اسلامی اقدام کرد که دنیای کفر، مسلمانان را از روح اسلام جدا کرده و بدعت های زیادی در خصوص دین اسلام مطرح کرده بود که در این شرایط وظیفه فقها قیام در راه خدا و از میان بردن بدعت ها است.

وی در پایان با اشاره به اهمیت حضور مردم انقلابی ایران در عرصه های سیاسی خاطر نشان کرد: مردم با حضور پرشور خود در راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات زمینه خنثی سازی توطئه های دشمنان را فراهم کنند و هرگز فریب عناوین احزاب و شعارها را در انتخابات نخورند./926/پ201/ج

 

ارسال نظرات