۱۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۱۵۵۵۸۲
همزمان با ایام الله دهه فجر:

نخستین خانه فرهنگ دیجیتال استان قم افتتاح شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با ایام الله دهه فجر آیین افتتاحیه خانه فرهنگ دیجیتال با هدف ارائه اینترنت پاک، در مسجد حضرت ولی عصر(عج) قم برگزار شد.
مسجد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همزمان با ایام الله دهه فجر آیین افتتاحیه خانه فرهنگ دیجیتال با هدف ارائه اینترنت پاک، شب گذشته در مسجد حضرت ولی عصر(عج) قم برگزار شد.
بر اساس این گزارش، این مراسم با حضور احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، سید مرتضی اسماعیلی طبا مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و حجت الاسلام سعید روحانی مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم حضور داشتند.
حجت الاسلام مهدی حسین زاده معاون فرهنگی هنری دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد قم طی سخنانی اظهار داشت: خانه فرهنگ دیجیتال برای نخستین بار در قم به نمایندگی از دو خانه دیجیتال دیگر استان، در کانون فرهنگی هنری مسجد ولی عصر(عج)افتتاح شد.
وی بیان داشت: هدف از راه اندازی این خانه فرهنگ دیجیتال ارائه اینترنت پاک، بازی های رایانه ای سالم و نرم افزارهای اسلامی مورد نیاز مردم است.
حجت الاسلام حسین‌زاده با اشاره به این که این خانه همزمان در مسجد حضرت ولی عصر(عج)، مسجد حضرت علی اصغر(ع) و مسجد امام سجاد(ع) راه اندازی شده است خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک 10خانه فرهنگ دیجیتال دیگر در کانون های فرهنگی هنری مساجد قم راه اندازی خواهد شد.
وی همچنین ابراز داشت: این خانه های فرهنگ آماده ارائه خدمات (از جمله برگزاری کلاس های آموزشی) به پایگاه های بسیج، کانون های فرهنگی هنری مساجد دیگر و اهالی مسجد است.
در ادامه این مراسم مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در سخنانی بیان داشت: دشمن از شبکه‌های ماهواره‌ای و اجتماعی در جهت پیشبرد اهداف سیاسی، اخلاقی و امنیتی بهر‌ه برداری می‌کند، از این رو تربیت افراد شایسته برای مقابله با آنها ضروری است.
وی راه اندازی خانه های فرهنگ دیجیتال را از ماموریت های اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و کانون های فرهنگی و هنری مساجد دانست و ابراز کرد: وظیفه خانه‌های فرهنگ ارائه اینترنت پاک، بازی های نرم افزاری مناسب و آشنایی جوانان و نوجوانان با فضای سایبری است.
امیر آبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم از مساجد به عنوان یکی از سنگرهای مهم انقلاب اسلامی یاد کرد و ابراز داشت: در برخی مواقع مساجد تنها محلی برای عبادت محسوب می‌شدند اما امروز مساجد افزون بر امور عبادی به محلی برای فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی تبدیل شده‌ و سنگر مناسبی برای مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمنان هستند.
 
وی با بیان این‌که امروز دشمن در کنار شبیخون فرهنگی جنگ اقتصادی را نیز مد نظر قرار داده است، اظهار کرد: غربی ها به همراه حکام مرتجع منطقه به دنبال القای ناکارآمدی نظام و فاصله میان مردم و مسؤولان هستند.
گفتنی است، در پایان این مراسم نیز هیأت امنای مسجد حضرت ولی عصر(عج) در نشستی مشترک با نماینده مردم قم در مجلس شوراس اسلامی، مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد به بررسی ظرفیت ها و نقاط ضعف و قوت این کانون پرداختند./927/پ203/پ
ارسال نظرات