۱۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۵
کد خبر: ۱۵۵۶۵۵

چند خبر قرآنی از خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ راه‌اندازی ستاد تفسیر قرآن کریم و برگزاری دوره‌های تخصصی حفظ قرآن و نهج‌البلاغه از فعالیت‌های قرآنی جدید استان خراسان جنوبی است.
چند خبر قرآنی از خراسان جنوبی

محمد الهی،  مدیرعامل اتحادیه مؤسسه های قرآنی خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند از برگزاری دوره های تخصصی حفظ نهج البلاغه برای خواهران در این استان خبر داد و گفت: تاکنون 300 نفز از خواهران علاقه‌مند در این دوره ها ثبت نام کرده اند.

 

وی با بیان این که گسترش فرهنگ علوی و استفاده گسترده از نهج البلاغه در زندگی روزمره از اهداف برگزاری این دوره است، گفت: این دوره روزهای پنجشنبه در محل مجمع قاریان با حضور اساتید مفسر قرآن کریم و نهج البلاغه برای شرکت کنندگان برگزار می شود.

 

مدیرعامل اتحادیه مؤسسه های قرآنی خراسان جنوبی ادامه داد: اتحادیه مؤسسه های قرآن کریم، دوره های حفظ قرآن را به صورت رایگان برای علاقه‌مندان برگزار می کند که از ابتدای سال جاری تا کنون 986 حافظ قرآن کریم تربیت کرده است.

 

وی با اشاره به این که 30 درصد از این  حافظان قرآن زیر 18 سال و بقیه بالای 18 سال هستند، گفت: 41 مؤسسه قرآنی در خراسان جنوبی فعال هستند که از این تعداد 24 مؤسسه زیر نظر فرهنگ و ارشاد و بقیه زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی  فعالیت می‌کنند.

 

الهی با اشاره به این که 6 نفر از استان برای شرکت در دوره تدبر و مفاهیم قرآنی کشور به قم اعزام شده اند، گفت: داشتن مدرک لیسانس مرتبط با علوم قرآنی و حدیث یا معارف، مدرک حوزوی و یا حفظ کل قرآن لازمه حضور در این دوره است.

 

وی با بیان این که نتیجه این دوره 18اسفند ماه سال جاری اعلام می شود، یادآورشد: آموزش قرآن کریم در تمامی سطوح روخوانی و روانخوانی، حفظ، قرائت و مفاهیم در تمامی رده های سنی از مهم ترین اهداف اتحادیه مؤسسات قرآنی است.

 

راه اندازی ستاد تفسیر قرآن کریم در خراسان جنوبی

 

حجت‌الاسلام کاظم لطفیان، مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اعلام این‌که ستاد تفسیر قرآن کریم در این استان راه‌اندازی می شود، گفت: راه اندازی ستاد تفسیر قرآن کریم در استان از مصوبه هایی بود که همزمان با سفر حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی برای اجلاس سراسری نماز به استان تصویب شد، ولی تاکنون معوق مانده بود.

 

وی افزود: اکنون این ستاد با همکاری اتحادیه مؤسسات قرآنی در حال راه اندازی است و مسؤولیت آن با امام جمعه، اداره کل تبلیغات اسلامی، اداره کل اوقاف و امور خیریه و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی است، همچنین مسؤولیت اجرایی این ستاد را اتحادیه مؤسسات قرآنی بر عهده دارد.

 

وی یادآورشد: در اولین مرحله از تشکیل ستاد تفسیر قرآن، مبلغ بیست میلیون ریال اعتبار از طرف  اداره کل تبلیغات اسلامی استان به این ستاد اختصاص یافته است که به اتحادیه مؤسسات قرآنی پرداخت می شود تا به صورت رایگان دوره های تفسیر را برای عموم مردم برگزار کند./932/ت302/ب

 

ارسال نظرات