۱۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۱۵۵۶۶۴
مدیر عامل موسسه فرهنگی هنری مشعر:

تفرقه در سایه دین و ولایت راهی ندارد

خبرگزاری رسا ـ مدیر عامل موسسه فرهنگی هنری مشعر با بیان اینکه تفرقه در سایه دین و ولایت راهی ندارد، مسؤولان و مدیران کشور را به همکاری در سایه مدیریت عالی ولی فقیه زمان، محبت و برادری و همکاری دعوت کرد.
حشمت الله قنبري همداني

به گزارش خبرگزاری رسا، حشمت الله قنبری همدانی، مدیر عامل موسسه فرهنگی هنری مشعر، در جلسه هفتگی کارکنان و کارمندان بعثه و سازمان حج، مکتب و اندیشه انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) را ادامه مکتب نورانی اهل بیت و پیامبر اسلام (ص) عنوان کرد.

 

وی افزود: انقلاب مردم ایران به رهبری امام خمینی (ره) در سال 1357، یکی از رخدادهای مهم تاریخ معاصر اسلام است.کاری که امام عظیم الشان انجام دادند، اقدامی در ادامه نهضت جاویدان حضرت سیدالشهدا(ع) و راه و رسم صادق آن و ماموریت های اولیای مقرب الهی بود و مانند همه انها، هنوز زوایای پنهان فراوانی از انقلاب اسلامی در سینه تاریخ پنهان مانده است.در حقیقت امروز نیز بخشی از میراث آن حرکت انقلابی امام خمینی (ره) در اختیاز ما قرار دارد بحمدالله ما دارای نظامی به نام جمهوری اسلامی ایران هستیم که با همه عظمت و شکوه یکی از اصلی ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

 

ظهور انقلاب اسلامی و شرایط حاکم بر جهان

 

قنبری در ادامه به تشریح شرایط حاکم بر نظام سیاسی و اجتماعی جهان در زمان ظهور انقلاب اسلامی اشاره کرده و افزود: در روزگاری که دو قطب حاکم بر عالم، تنها یک نقطه مشترک داشتند و ان نیز ممانعت از تحقق حاکمیت دینی و زندگی مردم در سایه دین بود ؛ امام خمینی (ره) مترصد پیدایش و تثبیت مهم ترین تحول در دنیای معاصر بودند. ایشان می دانستند که حاکمیت دینی و زندگی مردم در سایه دین، فقط در پیروی از مکتب اهل بیت(ع) و رهبری مرجعیت شیعه و همراهی مردم با روحانیت میسر است.

 

وی افزود: در سایه تبعیت مردم از امامِ حق و پیروی تام و تمام از یک مرجع تقلیدِ آگاهِ جامع الشرایطِ عارف به زمان، انقلاب اسلامی تحقق پیدا کرد و جهان را با چالشی اساسی مواجه نمود.در روزگاری که سران جبهه باطل خط قرمز و سیاه توامان بر دین به عنوان یک تفکر حرکت افرین و زندگی سازکشیده بودند، به یک باره در پیوند امت و امام مشاهده شد که تفکر دینی نه تنها زندگی ساز است بلکه می تواند زندگی های دیگران را نیز هویت بخشد.

 

پیروی از مکتب پیامبر اسلام و ائمه اطهار، رمز پیروزی

 

وی افزود: امام خمینی (ره) در تمام دوران زندگیشان "وحدت کلمه" و" کلمه وحدت" را سر لوحه زندگی خویش و ملت ایران قرار داده بودند که این دو حقیقت تابناک باید مورد صیانت واقع شوند. هیچ وحدتی جز در سایه مکتب نورانی اهل بیت و پیغمبر اکرم(ص) قابل درک و فهم نیست. اگر قرار باشد از انقلاب صیانت شود باید درمحضر مکتب اهل بیت علیهم السلام نشست و آن را فهمید و به آن عمل کرد. در خواست قرآن نیز همین است این که فرمود" لقد کان لکم فی رسول الله اسوه حسنه " یک تعارف نیست بلکه یک رسم الخط قرآنی برای زندگی قرآنی و وحیانی است.این که ما تعبدا و احتراما پیامبر اسلام (ص) را دوست داشته باشیم، کفایت نمی کند. بایدروش و سیره پیامبر اسلام (ص) در زندگی اهل ایمان ظهور پیدا کند. هر آنچه از حکمت گفتار و رفتار و اعمال آن حضرت را نمی دانیم به عنوان کسانی که قرار است در سایه قرآن زندگی پاک داشته باشیم بیاموزیم و به دست آوریم.

 

قنبری ادامه داد: هیچ شانی از شئونات زندگی، انسانی نیست، مگر این که از پیغمبر عالیقدر اسلام مدل تام و تمامی برای آن وجود داشته باشد. درس بزرگ زندگی رسول خدا و امیر المومنین آموزه تبعیت رسول و امام از خدا و مردم و بندگان از ولایت و رهبری است. 35 سال هر فتنه و فسادی که در دنیا ممکن بود از سوی دشمنان بر علیه جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت، اما ره به جایی نبرد.

 

مدیر عامل موسسه فرهنگی هنری مشعر تصریح کرد: دشمنی غرب با انقلاب اسلامی بر سر اختراعات و دانش های فنی کشور نیست، بلکه بغض آنها متوجه اصل ولایت دین است که در هیأت ولایت مطلقه فقیه زینت بخش ایران ما است.

 

وی در ادامه به روایتی از پیامبر اسلام (ص) استناد کرد و افزود: روزی پیغمبر عظیم الشان اسلام(ص) فرمودند "قلم وکاغذ بیاورید تا چیزی برایتان کتابت کنم که تا ابد دچار گمراهی نشوید". به ایشان اجازه ندادند که بنویسند.فهم و تحلیل درست تاریخی برای شناخت فتنه های سال های صدر اسلام کار بسیار خوب و لازمی است اما درس های رفتار پیامبر را نیز باید آموخت و به کاربست یعنی بندگان خدا بفهمند. هر انسان مومنی در هر دوره تاریخ که زندگی می کند اگر تابع امر و نهی پیغمبر(ص) و اسوه بودن پیغمبر باشد باید قلمش قلم هدایت باشد.

 

پرهیز از گمراهی و تفرقه

 

قنبری، دهه فجر را دهه شادکامی اهل توحید در سراسر جهان دانست و اظهار داشت: در سایه هدایت امام خمینی(ره) و تبعیت مردم در سایه رهنمودهای ایشان ما شاهد پیدایش جمعیت های متدین بودیم.مسحیت متدین شکل گرفت و کلیمی متدین در دنیا صاحب تعریف شد.

 

وی در بیان مصادیق گمراهی در جامعه اظهار داشت: گمراهی در تفرقه و اتلاف توانایی ها و استعداد های کشور است. گمراهی در مشغول شدن به امورات فرعی و تشخیص درست ندادن خواص جامعه از ضرورت های اولی گشور و تبعیت تام و تمام نداشتن از حضرت ولی فقیه زمان است.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع بعثه مقام معظم رهبری، راه دستیابی به هدایت را در پیروی از ولایت عنوان کرده و افزود: در یک نظامِ دینیِ بی بن بستِ پویا، همه افراد جامعه تکلیف مشخص دارند. تبسم زهرآگین دشمن زمانی به خنده بلند تبدیل می شود که هدایت ولی را نفهمید و خواص جامعه متاثر از سلایق و تعلقات حزبی و گروهی و عشیره ای،رفتار و گفتار عوامی داشته باشند،ندیدن امام و نشنیده گرفتن امر و نهی ولی بد ترین نوع انحطاط و سقوط است و مردم ایران هرگز چنین ویژگی هایی را در خواص جامعه تحمل نمی کنند.

 

این استاد دانشگاه، مسؤولان و مدیران کشور را به همکاری در سایه مدیریت عالی ولی فقیه زمان، محبت و برادری و همکاری دعوت کرد و اظهار داشت: باید از انجام کارهایی که سبب خشنودی دشمن می شود پرهیز کرد. دشمن بداند که راه همان راه و امام همان امام، ولی همان ولی است و مردم تا آخرین قطره خون به پای انقلاب و ارزش های انقلاب اسلامی خواهند ایستاد و تبسم های مسموم دشمن را به یاس بدل خواهند کرد.

 

وی تصریح کرد: در سایه دین و ولایت، تفرقه راهی ندارد، باید سوء تفاهم‌ها و اختلاف‌ها کنار گذاشته شود و به خواسته‌های مردم توجه بیشتری شود. خواسته مردم از خدمتگزاران خود این است که با سعه صدر و آرامش خاطر و محبت و انس، اختلافات را کنار بگذارند و هر کدام آئینه انس و محبت و اتحاد باشند. /920/د102/ی

ارسال نظرات