۱۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۱۵۵۶۸۵
از 42 تا 57 در گفت و گو با بلادیان:

حفظ وحدت مهمترین نیاز امروز جامعه است

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد اقامه نماز استان خوزستان عنوان کرد: هماهنگی علمای استان و وحدت آنان امتیاز بسیار بزرگ استان ما در انقلاب بود، همه بسیار زحمت کشیدند و سختی های فراوانی متحمل شدند.
سيد موسي بلاديان، مسؤول ستاد اقامه نماز خوزستان

سید موسی بلادیان، رییس ستاد اقامه نماز استان خوزستان و از مبارزان انقلاب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز با اشاره به وقایع سال 42 در اهواز اظهار داشت: در سال 40 تا 42 در اهواز تحصیل می کردم، این ایام مقارن بود با آغاز حرکت انقلاب به رهبری امام خمینی(ره)، در اهواز، مسجد آیت الله بهبهانی مرکز نشر و تبلیغ دین بود، در این مسجد آیت الله خزعلی منبر می رفت و بزرگترین و پرشکوه ترین جلسه دینی را در آن دوران رقم می زد.

وی افزود: این روند فعالیت ها تا سال 53 و رحلت آیت الله بهبهانی ادامه داشت، تا اینکه آیت الله موسوی جزایری در همین سال وارد اهواز شدند، مسجد ایشان مرکز انقلاب در اهواز شد، عده ای از جوانان پرشور و با احساس و متدین و فرهنگی به همراه وی، امور انقلاب را دنبال و اثرگذار کار می کردند.

بلایان اضافه کرد: فعالیت های انقلابی رشد پیدا کرد، نوارها، اطلاعیه و پیام  های امام همچنان تکثیر و توزیع می شد، جلسات محرمانه و غیر محرمانه متعددی برگزار شد.

اعتصاب شرکت نفت بسیار موثر بود

دبیر بنیاد بین المللی غدیر در خوزستان یاد آور شد: سال 56 با شهادت فرزند امام، حاج آقا مصطفی خمینی، انقلاب جان تازه ای گرفت، بزرگداشت ایشان ابتدا در تبریز، بعد یزد و سپس در اهواز برگزار شد، حرکت ها و راهپیمایی ها به رهبری علما به ویژه آیت الله موسوی جزایری تا سال 57 سازماندهی شد، در اردیبهشت این سال با یک کار تشکیلاتی با عده ای از فرهنگیان تصمیم گرفته شد که هیچ مدرسه ای در این سال باز نشود و همین کار انجام شد.

بلادیان تاکید کرد: در 18 آبان 57 آموزش و پرورش استان را گرفتیم، در آنجا سخنرانی و برخی جنایت های رژیم را بازگو کردم، یادم هست همان روز وقتی به خانه رفتم، عوامل رژیم خانه مارا غارت کرده بودند.

وی گفت: در پیروزی انقلاب، شرکت نفت در اهواز نقش بسیار مهمی داشت، توانستند با تحصن و اعتصاب موثر واقع شوند، هماهنگی علمای استان و وحدت آنان امتیاز بسیار بزرگ استان ما در انقلاب بود، همه بسیار زحمت کشیدند و سختی های فراوانی متحمل شدند.

رییس ستاد اقامه نماز استان خوزستان بیان داشت: دراین میان نمی توان از نقش روشن گرانه مکتب القرآن مرحوم محمدزاده که ساختمان آن اکنون در خیابان کاوه است گذشت، مرکزی برای تجمع دانشگاهیان و فرهنگیان بود، بنده از مجریان و گردانندگان این مرکز بودم، توانستیم شهید بهشتی، شهید مطهری، مرحوم شریعتی، مرحوم سید مرتضی شبستری، مرحوم سید غلامرضا سعید و حاج آقای قرائتی را دعوت کنیم، این دعوت ها موجب جذب طبقه فرهیخته جامعه شد.

وی افزود: جلسه ای محضر آیت الله خامنه ای در مسجد آیت الله طالقانی رسیدم، ایشان خیلی ما را تحویل گرفت و ما را میهمان منزل خود کرد، علاقه خود را برای حضور ایشان در اهواز و بهبهان عرضه کردیم که فرمودند تشریف می آورند، ولی بعدها پیام دادند که بنده ممنوع المنبر هستم و آمدنم برای خودم مشکلی ندارد، اما برای شما ایجاد زحمت از سوی رژیم می کند.

حفظ وحدت مهم ترین نیاز ما است

بلادیان ادامه داد: 12 تا 22 بهمن نقطه اوج راهپیمایی ها بود، اهواز توانست نقش بسیار خوبی در انقلاب داشته باشد و پا به پای سایر شهرهای بزرگ و انقلابی حرکت کند.

دبیر بنیاد بین المللی غدیر در خوزستان در پایان نسل جدید را کارآمد تر از نسل گذشته عنوان کرد و گفت: جوانان امروز ما از گذشته بهتر هستند، بصیرت، فداکاری، خودباوری، اعتماد به نفس شان بیشتر است، آنان باید ارتباط خود را با علما ومراجع کم نکنند، اخلاق و سیره نبی مکرم اسلام(ص) را الگوی خود قرار دهند و بدانند که هرکس خود را به سیره ایشان بیشتر نزدیک کند و پشت سر علما و مراجع حرکت کند بیشترین خدمت را کرده است.

وی افزود:حفظ وحدت امروز مهم ترین نیاز ما است، باید زبان خود را کنترل کرده، قضاوت بی جا و سریع را کنار بگذاریم، روی اشتراکات تاکید و از افتراق و تفرقه پرهیز کنیم، اسلام، انقلاب و رهبری نقطه اشتراک ما است، هرآنچه فارغ از اینها است اختلاف سلیقه و طبیعی است.

وی جمله پایانی خود را این چنین ارائه کرد: یکی از بزرگ ترین نعمت های ما رهبری حضرت آیت الله خامنه ای است، که واقعا نمی دانم اگر ایشان نبود وضعیت انقلاب چگونه رقم می خورد؟/945/ت301/ب

ارسال نظرات