۱۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۱۵۵۶۹۰
مدیر دفتر برنامه‌ریزی و ارزیابی پژوهشی حوزه‌ علمیه خواهران:

تبدیل مبانی اسلامی به سبک زندگی مهم ترین نیاز معرفتی جامعه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر دفتر برنامه‌ریزی و ارزیابی پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران گفت: بیشترین نیاز در بحث معرفتی و شناختی، تبدیل آموزه‌های اسلامی و گزاره‌های دینی به رفتارهای اجتماعی و سبک زندگی قابل پیشنهاد به بشر امروز است.
نشست «ما و مسئله سبک زندگي»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام علی اکبر حصاری، مدیر دفتر برنامه‌ریزی و ارزیابی پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران، امروز در هم اندیشی و ارزیابی از فعالیت های هسته پژوهشی مصباح و نجم الثاقب مدرسه علمیه الزهرا(س) بابل با گرامیداشت ایام الله دهه فجر با بیان این که در دهه  60 میلادی، نظریه پردازان غربی، جهان را به دو قطب سرمایه داری و سوسیالیستی تقسیم کردند، گفت: در این تقسیم بحث دین و حیات دینی به عنوان یک عامل مقتدر در تغییرات سیاسی را پایان یافته تلقی و همچنین با قرائن و شواهد کذایی این نظریه را جا انداخته و با اندیشه های ایدئولوژی و دینی، مقابله و مبارزه کردند.

 

وی با بیان این که امام خمینی(ره) در دهه 70 میلادی خط بطلانی بر این نظریه کشیدند، خاطرنشان کرد: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بدون اتصال و اتکا به آن دو قطب، بار دیگر دین را به عنوان عامل اقتدر در تغییرات سیاسی و اقتصادی، اعلام و به رسمیت شناختند و انقلابشان به پیروزی منجر شد.

 

مدیر دفتر برنامه‌ریزی و ارزیابی پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به این که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی یک انقلاب عظیمی در عرصه معرفتی ایجاد کردند، بیان داشت: امام راحل با احیای دین و ارزش های دینی در جامعه، همه نظریه های غلط و انحرافی غربی را از صحنه حذف کردند.

 

حجت الاسلام حصاری با بیان این که بیشترین نیاز در بحث معرفتی و شناختی، تبدیل آموزه های اسلامی و گزاره های دینی به رفتارهای اجتماعی و سبک زندگی قابل پیشنهاد به بشر امروز است، تصریح کرد: نظام های حقوقی، مالی، رفتاری و آموزشی و حتی سبک زندگی باید مبتنی بر ایدئولوژی اسلامی از سوی اندیشمندان مسلمان، مدیریت شود و اگر این مدیریت انجام نگیرد، همه این نظام ها بر اساس مدل غربی مدیریت و سبب تهاجم و برهنگی فرهنگی ملت اسلامی می شود.

 

وی با بیان این که الگوهای غربی در پی انحطاط زندگی خانوادگی و اجتماعی هستند، تأکید کرد: امروز بهترین الگو برای تعالی انسان بهره گیری از الگوی سبک اسلامی است.

 

 مدیر دفتر برنامه‌ریزی و ارزیابی پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: هر سبک و مدلی که در جامعه نفوذ می کند، به دنبال آن هدفی وجود دارد، که برخی ها مخالف گزاره های دینی است. باید در تحقیقات آن اهداف را بازشناسی و خنثی شود.

 

حجت الاسلام حصاری با اشاره به این که جامعه امروز بیش از پیش نیازمند بهره گیری از الگوی صحیح اسلامی در زندگی خود هستند، بیان داشت: تغییر سبک زندگی و حرکت در مسیر ارزش های دینی جامعه را سعادت مند خواهد کرد./950/پ203/س

ارسال نظرات