۱۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۱۵۵۶۹۹

طرح مطهر در حوزه علمیه صادقیه تبریز برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ طرح مطالعاتی « مطهر » در راستای آشنایی و بهره‌مندی طلاب خواهر تبریز از آثار شهید آیت الله مرتضی مطهری اجرایی می شود.
حوزه علميه خواهران صادقيه تبريز

رقیه حیدری، مدیر حوزه علمیه خواهران صادقیه تبریز، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز به تشریح فعالیت‌های این مرکز علوم دینی پرداخت و اظهار داشت:‌ کلاس های آموزشی طرح مطهر که به همت مهد قرآن و با همکای این مرکز علوم دینی اجرایی می شود، در حوزه علمیه خواهران صادقیه تبریز با حضور پرشور طلاب همراه است.

وی با بیان این‌که این طرح مطالعاتی در راستای آشنایی و بهره‌مندی طلاب خواهر تبریز از آثار شهید آیت الله مرتضی مطهری اجرایی می شود، تصریح کرد: کلاس های این دوره آموزشی در 5 مرحله برگزار می شود که در هر مرحله بخشی از کتاب‌های آن استاد فرزانه مورد مطالعه و تحقیق طلاب قرار می گیرد.

حیدری با اشاره به این‌که آثاری مانند داستان راستان، حماسه حسینی و همچنین کتاب ارزشمند جاذبه و دافعه امام علی(ع) در این طرح مورد مطالعه و تحقیق طلاب قرار می گیرد، گفت: این طرح مطالعاتی خوشبختانه با استقال خوب طلاب مواجه شده که امیدواریم خروجی آن نیز مطلوب و ارزشمند باشد.

مدیر حوزه علمیه خواهران صادقیه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآنی ویژه طلاب خواهر مدارس علمیه خبر داد و گفت: مرحله استانی مسابقات قرآنی پس از برگزاری مرحله مدرسه ای و انتخاب هشت نفر در رشته های حفظ، قرائت و تجوید از امروز درحوزه علمیه صادقیه آغاز شده است.

وی همچنین از آغاز اردوی زیارتی و معنوی طلاب خواهر مدرسه علمیه صادقیه به مقصد شهر مقدس قم خبر داد و خاطرنشان کرد: این اردوی فرهنگی با همکاری سپاه تبریز در چهار روز با حضور چهل نفر از طلاب خواهر همراه است.

حیدری ادامه داد: طلاب اعزامی به منظور شرکت در طرح تربیت مربی صالحین به شهر مقدس قم اعزام شده و دوره های تربیت مربی طرح صالحین را می گذرانند، افزون بر این‌که این اردو جنبه آموزشی داشته  وطلاب در اردوگاه شاهد این شهر اسکان خواهند یافت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به همکاری‌های حوزه علمیه صادقیه با اداره‌کل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: تاکنون طرح‌های مشترک متعددی به همت طلاب خواهر صادقیه اجرایی شده که برخی از این طرح‌ها با گستره استانی و استقبال مردمی برگزار شده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران صادقیه تبریز برگزاری دوره آموزشی احکام ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی تمام روستاهای استان را از فعالیت‌های شاخص این حوزه دانست و گفت: این دوره‌ آموزشی در قالب سه جلسه به تمامی دانش آموزان مقطع ابتدایی روستاها ارائه شد که با همکاری مبلغان دیگر شهرستان‌ها نیز همراه بود.

بنابر این گزارش، هم اکنون 330 طلبه خواهر با تدریس ‌32 استاد در حوزه علمیه خواهران صادقیه تبریز زیر نظر آیت الله مجتهدشبستری مشغول تحصیل هستند./935/پ202/س

ارسال نظرات