۱۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۱۵۵۷۰۰
رییس مؤسسه آموزش عالی علوم اسلامی:

صدور انقلاب اسلامی سبب ارتقای جایگاه اسلام شد

خبرگزاری رسا ـ رییس مؤسسه آموزش عالی علوم اسلامی صدور انقلاب اسلامی را سبب ارتقای جایگاه اسلام دانست و گفت: طلاب غیر ایرانی در قبال صدور انقلاب اسلامی مسؤولیت خاص و ویژه‌ای دارند.
انقلاب
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علی معصومی، رییس مؤسسه آموزش عالی علوم اسلامی در همایش ابعاد و پیام‌های جهانی انقلاب اسلامی که پیش از ظهر امروز در حسینیه قدس مجتمع امین، پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی برگزار شد، گفت: یادآوری ایام‌الله دهه فجر یادآوری ایام خدا و سپاس‌گذاری نعمت‌های خدا است.
وی افزود: اگر لطف خداوند نباشد، هیچ‌کس نمی‌تواند ادعا کند که بار مسؤولیت را به سر منزل مقصود می رساند؛ هر کس به اندازه توان و امکاناتی که دارد وظیفه دارد خدمت کند و مسؤولیت خود را به درستی انجام دهد.
رییس مؤسسه آموزش عالی علوم اسلامی، انقلاب اسلامی را نعمتی الهی برشمرد و اظهار داشت: باید قدر این انقلاب را بدانیم و نسبت به حفظ آن تلاش کنیم که مسؤولیت حفظ انقلاب و آرمان‌های امام(ره) امروز بر عهده ما نهاده شده است.
حجت‌الاسلام معصومی صدور انقلاب اسلامی را سبب ارتقای جایگاه اسلام دانست و ادامه داد: طلابی که از کشورهای مختلف جهان در جامعة المصطفی العالمیه جمع شده‌اند، در قبال صدور انقلاب اسلامی مسؤولیت خاص و ویژه‌ای دارند.
وی با اشاره به اینکه دهه فجر انقلاب اسلامی فرصتی است تا هر طلبه به جایگاه انقلاب نگاهی دوباره داشته و راه‌های اشاعه فرهنگ انقلاب اسلامی را در محدوده جغرافیایی خود بررسی کند، گفت: نباید تشکیلات اداری ما را از روحیه بسیجی و طلبگی دور کند چرا که اگر این روحیه نبود امروز انقلاب اسلامی به این جایگاه نرسیده بود.
رییس موسسه آموزش عالی علوم انسانی در ادامه ابراز داشت: پژوهشگاه بین‌المللی جامعةالمصطفی در همین راستا اقدام به برگزاری نمایشگاهی با عنوان راه روشن (بررسی ابعاد و پیام‌های جهانی انقلاب اسلامی) کرده است.
وی مدت برگزاری این نمایشگاه را در ایام دهه فجر در دو نوبت صبح و بعداز ظهر عنوان کرد و افزود: ساعت کاری صبح نمایشگاه از ساعت 9 تا 13:30 ویژه برادران و بعد از ظهر از ساعت 16 تا 19 برای خانواده‌ها است.
حجت‌الاسلام معصومی هدف از برگزاری این نمایشگاه را معرفی انقلاب اسلامی به ویژه جنبه‌های جهانی و دستاوردهای انقلاب و تأکید بر بیداری اسلامی دانست و گفت: این نخستین سالی است که نمایشگاه راه روشن به همت جامعةالمصطفی برگزار می‌شود و برنامه‌ریزی شده است که در سال آینده این نمایشگاه توسعه بیشتری پیدا کند.
وی تعداد غرفه‌های نمایشگاه را 10 غرفه در هشت محور موضوعی برشمرد و اظهار داشت: تصویری از انقلاب اسلامی از 15 خرداد تا پیروزی انقلاب اسلامی، دستاوردهای انقلاب اسلامی، انقلاب اسلامی و خط جهاد و شهادت، انقلاب اسلامی و وحدت جهان اسلام، وحدت اسلامی و بیداری اسلامی و انقلاب اسلامی و بیداری جهانی برخی از محورهای موضوعی این نمایشگاه هستند./907/پ202/ی
ارسال نظرات