۱۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۱۵۵۷۰۷
معرفی پایان‌نامه های حوزوی؛

منشور اخلاقی مدیریت رسانه

خبرگزاری رسا ـ پایان نامه«منشور اخلاقی مدیریت رسانه» به بررسی مصادیق اخلاقی‌ که یک سازمان رسانه باید آن را در قبال طرف‌های ارتباطی خود در درون و برون سازمان، به صورت حرفه‌ای رعایت کند، پرداخته است.
چکيده پايان نامه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مرکز پژوهش‌های دانشکده صدا و سیمای قم، محمد تقی رحمتی دانش آموخته دوره تهیه‌کنندگی سیما دانشکده صدا و سیمای قم، پایان‌نامه «مقایسه تطبیقی سینمای دفاع مقدس و سینمای جنگی آمریکا» را به راهنمایی برهان آزاد، تدوین کرد.

بر اساس این گزارش در چکیده این پایان‌نامه می‌خوانیم:

چکیده:

امروزه با شکسته شدن مرزهای جغرافیایی و تبدیل شدن جهان به یک دهکده کوچک، تعاملات در تمام زمینه‌ها و در سطح جهانی فراگیر شده و تمام فعالان جهانی به این نتیجه رسیده‌اند که برای بقا و ادامه حیات خود در چرخه رقابت، باید برای مخاطبان خود قابل پیش‌بینی باشند و در این صورت است که مخاطبان اعتماد کرده و به سمت شما گرایش پیدا می‌کنند.

اصل اساسی پیش بینی پذیری چیزی نیست جز رعایت حقوق تمام کسانی که با شما ارتباط دارند یا همان رعایت اخلاق در سطح حرفه‌ای. یعنی همان‌گونه که افراد و شخصیت‌های حقیقی در قبال دیگران مسؤولیت اخلاقی دارند، یک شخصیت حقوقی هم در روابط جاری خود با دیگر اشخاص حقیقی یا حقوقی و جامعه و وظایف و تکالیفی اخلاقی بر دوش دارند و این یعنی اگر شما حقوق طرف‌های ارتباطی داخل و خارج مجموعه خود را رعایت کردید، باقی وگرنه محکوم به زوال و در نهایت نابودی هستید.

از جمله سازمان‌هایی که برای بقای خود در عرصه رقابت منطقه ای و جهانی باید، اخلاق را به صورت حرفه ای اجرا نماید، سازمان صدا و سیما می‌باشد. به خصوص در عصر کنونی که رقابت تنگاتنگی بین رسانه‌ها وجود دارد.

لذا سؤال اصلی این تحقیق بیان مصادیق اخلاقی‌ای است که یک سازمان رسانه تلویزیون باید آن را در قبال طرف‌های ارتباطی خود در درون و برون سازمان، به صورت حرفه‌ای رعایت کند.

در پاسخ، برای رعایت اخلاق حرفه‌ای در رسانه نیاز به آگاهی از چیستی اخلاق و تفاوت آن با اخلاق حرفه‌ای داریم. بعد از آن هم باید ببینیم که سازمان رسانه تلویزیون چه تعریفی دارند.

پس از مشخص شدن منظور ما از اخلاق و سازمان رسانه تلویزیون، به گردآوری تمام کسانی که یک رسانه در برابر آن‌ها مسئولیت و وظایفی اخلاقی دارد، پرداخته و آن‌ها را به چهار شاخه خدا، خود، دیگران و محیط دسته بندی کرده‌ایم. سپس با استفاده از منابع اسلامی و تخصصی، سعی کرده‌ایم هر گروه را به صورت جداگانه بررسی و تحلیل کرده و وظایف اخلاقی رسانه تلویزیون در برابر هر گروه را به قلم بیاوریم.

علاقمندان می‌توانند جهت دریافت اصل پایان نامه به پایگاه اطلاع‌رسانی دانشکده صدا و سیما قم مراجعه کنند./9191/د101/ن

ارسال نظرات