۱۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۱۵۵۷۰۸
مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی:

آرمان روحانیت مبارز احیای ارزش‌های دینی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام انتظاری تأکید کرد: آرمان و هدف روحانیت مبارز در دوران انقلاب اسلامی احیای ارزش‌ها و احکام دینی در جامعه بوده است.
حجت الاسلام علي انتظاري، مدير استاني حوزه علميه آذربايجان شرقي

حجت الاسلام علی انتظاری، مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز به تشریح نقش روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال 57 پرداخت و اظهار داشت: روحانیت در سال‌های متمادی قبل از پیروزی انقلاب به روش‌های مختلف به مخالفت با رژیم ستمشاهی برخاسته بود.

وی با تأکید بر این‌که روحانیت در حد امکان از شیوههای مسالمتآمیزی مانند اعتصاب، تظاهرات و تحصن برای مبارزه بهره میبرد، خاطرنشان کرد: اما برخی از روحانیان از مبارزات مسلحانه حمایت کرده، برخی به صورت مستقیم به آن اقدام می کردند، از جمله نواب صفوی که نهضت فدائیان اسلام را راه‌اندازی کرد.

امام جمعه جلفا تصریح کرد: برای نخستین بار در طول تاریخ کشور بود که روحانیان اتحاد میان گروههای مبارز مختلف را با رهبری واحد امکان پذیر کردند، در حقیقت روحانیت نقش تمرکز بخشی نیروهای انقلابی را بر عهده داشت و یک ائتلاف بزرگ سیاسی از مخالفان را زیر یک پرچم گرد آورد و خود رهبری آن را به عهده گرفت.

حجت الاسلام انتظاری با بیان این‌که اگر حضور روحانیت در عرصه‌های مبارزاتی علیه رژیم طاغوت نبود، به یقین انقلاب اسلامی ایران به پیروزی نمی رسید، افزود: آرمان و هدف روحانیت مبارز، احیای ارزش‌ها و احکام دینی در جامعه بوده است، از این رو با الهام از مکتب عاشورا در همه زمینه ها مدافع و پشتیبان رهبری و ولایت مطلقه فقیه بوده و است.

وی با اشاره به نقش برجسته امام راحل در پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: نقش رهبری در ایجاد و تکوین خط جدید و به دنبال آن نظام سیاسی و اجتماعی جدید، انکارناپذیر است؛ اما این نقش در بعضی از حرکت‌های مردمی مانند انقلاب اسلامی بسیار برجسته و خاص یک شخصیت است که امام خمینی (ره) مصداقی روشن برای این ادعا است.

مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی قیام 15 خرداد سال 1342 را تجلی رهبری الهی و نقش تعیین کننده امام خمینی(ره) برای زمینه‌سازی پیروزی انقلاب اسلامی دانست و گفت: همسو کردن همه نیروهای انقلابی و مهندسی فکری بر مبانی اصل وحدت و اتحاد مهم ترین هنر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بوده است.

وی با بیان این‌که محور اصلی مبارزات، بیانیه‌ها و سخنرانی‌های آتشین امام خمینی(ره) در احیای اندیشه دینی بود، گفت: امام راحل با احیای اصل ولایت مطلقه فقیه و تبیین ضرورت های گسترش عدالت، تعلیم و تربیت، نظم، رفع ظلم و غیره در چارچوب حکومت اسلامی، جریانی در جهان لیبرالی و کمونیستی شرق و غرب به راه انداخت که امروز شاهد برکات آن در بیداری اسلامی ملت‌های مسلمان منطقه هستیم.

حجت الاسلام انتظاری با اشاره به این‌که روحانیت مبارز و در رأس آن امام راحل، اسلام را تنها راه رهایی مردم مستضعف و مسلمان از چنگال استعمار و استکبار می دانستند، گفت: این اندیشه در حالی بیان شد که امپریالیسم، لیبرالیستم و مکاتب مارکسیستی دین را افیون بشریت معرفی می کردند./935/ت303/س

ارسال نظرات