۱۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۱۵۵۷۲۶
نماینده ولی فقیه در گیلان:

مسجد بهترین سنگر برای مقابله با شبهات دینی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گیلان مسجد را بهترین سنگر برای مقابله با شبهات دشمنان اسلام و انقلاب دانست و گفت: در شرایطی که دشمنان همه توان خود را در جهت شبهه افکنی در جامعه دینی به کار گرفه باید از سنگر مسجد برای مقابله با این شبهات سازمان یافته بهره گرفت.
نماينده ولي فقيه در گيلان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام و المسلمین زین‌العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در گردهمایی اصحاب مسجد و بسیج استان با تبریک ایام الله دهه فجر، این دهه را یادآور وحدت و همدلی ملت غیور و همیشه در صحنه ایران اسلامی در دفاع از نهضت عظیم اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) دانست و گفت: انقلاب اسلامی عظیم با حضور این ملت آگاه به پیروزی رسید.

وی با بیان این‌که مساجد یکی از مهم ترین پایگاه های نشر و گسترش اهداف نهضت انقلاب بوده و است، خاطرنشان کرد: این پایگاه مهم معنوی از دوران رسول گرامی اسلام همواره مأمنی امن برای مؤمنان حقیقی بوده است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، مساجد را سنگر مبارزه علیه ظلم و استبداد دانست و خاطرنشان کرد: فرزندان انقلاب اسلامی با سنگر مسجد توانستند رژیم دو هزار و 500 ساله پهلوی را سرنگون کنند و یک نظام دینی و مردمی را پایه گذاری کنند.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی با اشاره به این‌که مسجد در دوران پیامبر بهترین مکان برای ارباط با مردم و رسیدگی امور مردمی بود، ادامه داد: افزون بر معنویت حاکم بر مساجد می توان از دیگر ظرفیت‌های مهم این پایگاه ارزشمند اسلامی نیز بهره گرفت.

وی در ادامه سخنان خود مسجد را بهترین سنگر برای مقابله با شبهات دشمنان اسلام و انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: در شرایطی که دشمنان همه توان خود را در جهت شبهه افکنی در جامعه دینی به کار گرفه باید از سنگر مسجد برای مقابله با این شبهات سازمان یافته بهره گرفت.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری شبهات را خطری بزرگ برای نسل جوان دانست و ادامه داد: متأسفانه برخی جوانان ما ناآگاهانه در دام دشمنان گرفتار شدند و خود را اسیر شبهات دشمنان کردند.

وی با تأکید بر این که روحانیت باید با استفاده از اسلحه بیان، قلم و دانش با شبهات مقابله کند، ادامه داد: ظرفیت معنوی و فرهنگی مساجد این شرایط را برای مبلغان دینی کاملاً فراهم کرده است.

امام جمعه رشت با بیان این‌که غرب در جهت آلوده کردن ذهن جوانان برنامه ریزی و سرمایه گذاری می کند، گفت: برای مقابله با توطئه های فرهنگی دشمن باید مجهز به ابزار دینی و فرهنگی باشیم و در غیر این صورت شکست خورده هستیم.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که نباید به همین راحتی از ظرفیت های بسیار بالای مساجد در جهت تربیت نسلی دیندار و انقلابی غافل شویم، گفت: مسجد می تواند بهترین ظرفیت برای تربیت نیروهای دینمدار، آگاه، بصیرت و انقلابی باشد.

وی در ادامه سخنان خود بر ضرورت مطالعه بیشتر مبلغان دینی به منظور پاسخگویی مناسب به جریان سازمان یافته شبهه افکنی دشمنان تأکید کرد و گفت: با مطالعه سطحی نمی توان پاسخگوی سؤالات نسل جوان امروز بود.

امام جمعه رشت با بیان این‌که دشمنان حتی یک لحظه نیز فرصت را از دست نمی دهد و برای تهی کردن نسل جوان ما برنامه ریزی می کند، ادامه داد: امروز شاهد هستیم که هزاران شبکه ماهواری ای و سایت های اینترنتی علیه ارزش های دینی فعالیت می کنند.

وی با تأکید بر این‌که روحانیت باید در سنگر فرهنگی برای مقابله با شبهات دشمن هر روز آماده تر از روز قبل باشد، ادامه داد: روحانیت تنها قشری است که می تواند پاسخگوی مناسب این شبهات باشد./950/پ202/س

ارسال نظرات