۱۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۲:۲۲
کد خبر: ۱۵۵۷۴۱
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

دعوا و گروکشی سیاسی به مصلحت نظام نیست/ 22 بهمن روز یاس همیشگی دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اراک با تاکید بر این که دعواها و گروکشی ها به نفع مردم و مصلحت نظام نیست، بر ضرورت حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز 22 بهمن تاکید کرد و گفت: در این روز مردم یکپارچه به همراه علما و مراجع وفاداری خود به امام راحل، شهدا، ائمه(ع) و مقام معظم رهبری را نشان خواهند داد.
حجت‌الاسلام و المسلمين قربانعلي دري نجف آبادي، نماينده ولي فقيه در استان مرکزي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام و المسلمین قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی چهارشنبه شب در مراسم گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مسجد امام زین العابدین(ع) قم، با بیان این که شهر قم منشأ تحولات بزرگی در انقلاب بود، گفت: همان‌گونه که اهل‌بیت(ع) بیان کرده‌اند شهر قم نقش مهمی در تبیین معارف ائمه(ع) دارد.

وی ادامه داد: در سال 1330که آیت‌الله شیخ عبدالکریم حائری به قم آمدند تعداد زیادی از طلاب در سخت ترین شرایط که رضا خان حکومت می‌کرد به قم آمده و مشغول تحصیل شدند و به سبب فداکاری‌های زیاد افرادی همانند امام راحل، مراجع و علما که در حوزه علمیه قم درس می‌خواندند یک آینده روشن برای جهان اسلام به وجود آمد.

امام جمعه اراک اسلام همراه فقاهت را اصیل‌ترین نوع جریان اسلامی دانست و بیان داشت: مدت صد و پنجاه سال است که در مقابل جریان اسلام فقاهتی، جریان‌های ملی‌گرا قرار دارد، در زمان رضا خان نیز اسلام منهای فقاهت بود و رضا خان خود یک فرد ملی‌گرا بسیار افراطی بود.

ملیت بدون روح اسلامی اهمیت ندارد

وی افزود: متأسفانه امروزه نیز جریان انحراف به دنبال ملی‌گرایی انحرافی، افراطی و ایران باستان است، البته ما هم ملیت همراه روح اسلامی را قبول داریم و ملیت کالبدی است که بدون روح قرآن، ائمه(ع) و ارزش‌های اسلامی اهمیت ندارد، ما سابقه تاریخی داریم ولی نباید به دنبال این‌ باشیم که این سابقه تاریخی را خالی از محتوای اسلامی کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین دری نحف‌آبادی اسلام فقاهتی را عامل مهم قیام مردم در پانزده خرداد دانست و بیان داشت: تا زمانی که سکان انقلاب فقاهت، اسلام و ولایت فقیه باشد انقلاب به هدف و مقصد می‌رسد و این نظام با قدرت به راه خود ادامه می‌دهد، ولی اگر ولی‌فقیه که پیاده کننده اسلام فقاهتی در جامعه است آسیب برسد آسیب‌های دیگر هم به وجود می‌آید.

قانون اساسی کشور کامل ترین قانون اساسی است

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه قانون اساسی ما جامع‌ترین قانون اساسی است و مسؤولان باید قانون‌مدار باشند، تفسیر قانون بر عهده شورای نگهبان است و تصویب آن بر عهده مجلس شورای اسلامی و نباید افراد براساس سلیقه‌ها موضع‌گیری کنند چرا که هم به ضرر خودشان است و هم به ضرر جامعه، همچنین زمینه شماتت و سوء استفاده دشمنان را نیز به وجود خواهد آورد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان این‌که اتفاقات مجلس مایه تأسف و تأثر برای همگان و دور از انتظار بود، اظهار داشت: انتظار می‌رفت که مسؤولان با یکدیگر برخورد حکیمانه، قانون‌مدارانه و با رعایت اخلاق داشته باشند.

وی بیان داشت: همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرموده‌اند قوای سه گانه تا انتخابات سال 92 از هرگونه رفتارهای تنش‌آفرین که نوعی خیانت به کشور است دوری کنند، نافرمانی و عدم اطاعت از مقام معظم رهبری برخلاف مصالح عالی کشور است و بر همه ضرر می‌رساند، نباید در جامعه استرس و نگرانی به وجود آورد و از مسائل حاشیه‌ای باید دوری کرد.

مسؤولان باید مطیع مقام معظم رهبری باشند

امام جمعه اراک گفت: دشمنان از جر و بحث و گروکشی سوءاستفاده می‌کنند، مسائل مهم مردم را نباید فراموش کرد، هنر نیست که ما زمینه سوء استفاده‌گری دشمنان را به وجود بیاوریم، باید مسؤولان مطیع مقام معظم رهبری باشند ایشان صددرصد مسائل عالی جامعه اسلامی را در نظر می‌گیرند و بدانیم که این دعواهای به مصلحت هیچ کس نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین دری نجف آبادی حل مشکلات اقتصادی، اشتغال، مدیریت تورم، ارز و معوقات بانکی را از واجب‌ترین مسائل کشور دانست و ابراز داشت: چه بخواهیم و چه نخواهیم این حکومت پای ائمه(ع)، اسلام، فقاهت، ولایت فقیه و مراجع نوشته می‌شود حداقل مردم این‌گونه فکر می‌کنند، حق هم دارند مردم به خاطر اسلام و دین در صحنه هستند، شهید داده‌اند و بازهم اگر لازم باشد شهید می‌دهند، باید از این فرصت برای خدمت به آن‌ها استفاده کرد.

مسؤولان مشکلات را حل کنند

وی ادامه داد: به برکت انقلاب، خون شهدا، امام راحل و رهبری خدمات خوبی صورت گرفته است، امروز ما شاهد این هستیم که موجود زنده به فضا فرستاده می‌شود، باید مسؤولان توجه داشته باشند اگر به سمتی می‌رسند و یا در انتخابات پیروز می‌شوند این‌ها امانت است و برای این امانت سوگند یاد می‌کنند،‌ این سوگندی که یاد می‌کنند شرعی است و اگر از آن تخلف کنند گناه کرده و باید کفاره بدهند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تأکید بر این‌که مسؤولان باید آرامش را حفظ کرده، فشارهای تورم را کم و تحریم‌ها را مدیریت کنند، خاطرنشان کرد: باید برای سوریه، لبنان، عراق و بحرین تدابیر حکیمانه‌ای صورت گیرد.

مبنای آرا باید لیاقت و شایستگی باشد

حجت الاسلام والمسلمین دری نجف آبادی در ادامه به انتخابات ریاست جمهوری و شوارهای اسلامی اشاره کرد و گفت: شوراها نقش مهمی دارند، باید شوراها افراد کارشناس و اهل فن باشند، نباید در انتخابات شوراها سیاسی کاری باشد بلکه شوراهای اهل خبره و صاحب نظر و متخصص برای شهرها و روستاها انتخاب شوند ، نباید مبنای آرا بازی‌های سیاسی و جناهی و پول‌خرج کردن باشد، مبنای آرا باید لیاقت و شایستگی باشد.

وی افزود: از همه مهم‌تر انتخابات ریاست جمهوری است باید یک تیم را در نظر گرفت، به نظر من یک فرد جواب نمی‌دهد یک تیم حکیمانه باید بیایند و برخی نقاط ضعف گذشته را با حکمت، درایت، حفظ آرامش روحی مردم و امنیت روانی جامعه جبران کنند و باید از برخورد چاله میدانی دوری کرد.

امام جمعه اراک با اشاره به این‌که سیاست باید آمیخته با حکمت، مصلحت و امنیت ملی، باشد، گفت: ما همه مدیون خدا و ائمه(ع) هستیم باید پاسخ‌گوی اعمال خود باشیم و بدانیم خدا و امام زمان(عج) ناظر بر اعمال ما هستند و ما باید نسبت به این انقلاب که امانت امام راحل است و سکاندار آن مقام معظم رهبری، مراجع و مردم هستند به نحو احسن دین خود را ادا کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین دری نجف آبادی با اشاره به فرارسیدن 22 بهمن ماه با تأکید بر حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن ماه، اظهار داشت: انتظار از مردم قم این است که همان‌گونه که در نوزده دی ماه سال 56 مردم شریف قم نقش آفرینی بودند در آینده نیز قم منشأ برکات و پاسداری از حریم ولایت و اسلامی باشد، همچنین حضور مردم قم در راهپیمایی 22 بهمن ماه حضور سازنده و تأثیرگذاری خواهد بود.

مردم در راهپیمایی 22 بهمن وفاداری خود به رهبری را نشان می‌دهند

وی خاطرنشان کرد: در 22 بهمن ماه مردم قم یکپارچه به همراه علما و مراجع وفاداری خود به امام راحل، شهدا، ائمه(ع) و مقام معظم رهبری را نشان خواهند داد، بار دیگر دشمنان را مأیوس می‌کنند و باید توجه داشت که مسائل جزئی ما را از اهداف متعالی نظام غافل کند.

امام جمعه اراک در پایان گفت: برخی مسائل مسائل حاشیه‌ای و زودگذر است در عین حال گاهی کشف واقعیت می‌شود و ماهیت افراد روشن می‌شود، ما باید در مسیر و راهی که امام خمینی(ره) ترسیم کرده و مقام معظم رهبری تعیین می‌کنند با جدیت و تلاش حرکت کنیم./993/پ201/ج

 

ارسال نظرات