۱۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۱۵۵۷۷۵
نماینده ولی فقیه در گلستان:

شبهه زدایی رسالت امروز حوزه و روحانیت است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان این که امروز حوزه های علمیه برخلاف گذشته وظیفه سنگینی در برابر نظام اسلامی برعهده دارند، تصریح کرد: حوزه علمیه باید پاسخگوی مسائل و شبهات مختلف باشند.
آيت الله نورمفيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان، امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه الزهرا (س) گرگان با بیان فرازی از دعای مکارم الاخلاق امام زین العابدین (ع) که می فرمایند« صَحّحْ بِمَا عِنْدَکَ یَقِینِی» به بحث پیرامون یقین پرداختند و اظهار داشت: آیات زیادی پیرامون مسأله یقین وارد است که نشانه اهمیت بر این موضوع دارد.

 

وی در ادامه سخنان خود گفت: از باب مثال در مورد آخرت آنچه از سوره مبارکه بقره برداشت می شود مراد یقین به آخرت است.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود با بیان این که هر یقینی نمی تواند مارا به سعادت برساند، گفت: یقینی که برخاسته از انحرافات و تبلیغات سویی است که عامل سقوط انسان می شود همچون یقین کفار است.

 

آیت الله نور مفیدی ادامه داد: دعا، یقینی است که مطابق با واقع باشد و عامل سعادت و ورود انسان به بهشت شود.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان غلبه هوای نفس، حرص زیاد برای رسیدن به مظاهر دنیایی، طمع، رفاقت و مصاحــــــــــبت با بندگان دنیا و مال دوستی را از مهم ترین عواملی دانست که سبب از بین رفتن یقین در انسان می شود.

 

مؤوسس مدرسه علمیه الزهرا(س) گرگان، ایمان پویا و شکرگزاری نعمت ها را از مهم ترین عوامل تقویت و تکمیل یقین در انسان دانست و خاطرنشان کرد: انسان با تکیه بر این دو اصل می تواند زمینه ساز سعادت دنیوی و اخروی خود شود.

 

رییس شورای استانی حوزه علمیه گلستان در بخش دیگری از سخنان خود بیان این که طلبه از ابتدا باید بداند که علم او علم الله است، افزود: طلاب باید راهی را بپیمایند که آنها را به این مقصد می‌رساند.

 

امام جمعه گرگان ابتدای این راه را مربوط به علم فقه دانست و اضافه کرد: این علم علمی است که وظیفه ما را در قبال خدا مشخص می‌کند و معلوم می‌کند که چه باید بکنیم و چه باید نکنیم.

 

وی با بیان این که در اسلام علم به عالم غیب و علم به عالم شهود ارزشمند تلقی می‌شود، ادامه داد: خداوند برای رسیدن به این علوم زمینه را فراهم کرده است.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان این که امروز شبهات گسترده‌ای علیه اسلام از سوی دشمنان مطرح شده است، تصریح کرد: متأسفانه فرقه‌های نوظهور و انحرافی در مقابل اسلام و راهی که اسلام برای سیر و حرکت اسلام معین کرده ایستاده‌اند.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به این که براساس برخی آمارهای منتشر شده بیش از دو یا سه هزار فرقه انحرافی در سطح جهان به وجود آمدند، تصریح کرد: این فرقه‌ها تلاش می کنند که افکار جهانیان را متوجه تفکرات انحرافی خود کنند و در برابر آنچه که اسلام به عنوان سیر انسان به سوی خدا مطرح می‌کند، ایستاده اند.

 

آیت الله نورمفیدی با اشاره به این که فرقه‌های انحرافی همه تلاش آنها جنگ داخلی و تفرقه میان امت اسلامی است، خاطرنشان کرد: آنها می‌خواهند با تفرقه و اختلاف میان مسلمانان با خیال راحت به اهداف شوم خود برسند.

 

وی با بیان این که امروز حوزه های علمیه برخلاف گذشته وظیفه سنگینی در برابر نظام اسلامی برعهده دارند، تصریح کرد: حوزه علمیه باید پاسخگوی مسائل و شبهات اجتماعی و حکومتی باشند./950/پ202/س

ارسال نظرات