۱۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۱۵۵۷۸۳
آیت الله نوری همدانی:

رویارویی جبهه حق و باطل همیشگی است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی رویارویی جبهه حق و باطل را همیشگی خواند و گفت: جبهه باطل همواره با دروغ، تزویر و تطمیع به جنگ منطق و استدلال جبهه حق می رود.
1/ آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید ظهر امروز در دیدار راویان مؤسسه سیره تفحص شهدا، فرهنگ جهاد وشهادت را بسیار متعالی و مقدس دانست و اظهار داشت: قرآن جهاد را احسان، نیکوکاری و خدمت معرفی می کند؛ برای برقراری نظام خیلی ها با قلم و بیان خود خدمت کردند اما بالاترین خدمت را شهدا انجام دادند.


وی در تبیین عظمت و جایگاه شهادت و مجاهدت در راه خدا، گفت: در جنگ های صدر اسلام زخم بدن مجاهدان را می شمردند و به جای درجه و مدال هرکه میزان جراحاتش بیشتر بود از مقام بالاتری برخودار بود؛ یکی از افتخارات ما این است که امیرالمؤمنین(ع) در جنگ احد برای دفاع از جان پیامبر(ص) بیش از هزار زخم شمشیر بر تن داشت.


این مرجع تقلید مقابله جبهه حق و باطل را همیشگی خواند و ابراز داشت: در این رویارویی تجهیزات جبهه باطل زر، زور، تزویر، دروغ و فریب است و گاهی هم با وعده مقام و تطمیع دیگران را به خود جذب می کنند؛ در طول تاریخ همواره چنین بوده و در هر زمانی به فراخور خود یکی از این راه ها را برای مبارزه با جبهه حق انتخاب کرده اند.


حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که تجهیزات جبهه حق علم ، آگاهی و بیان است، گفت: جبهه حق همواره با منطق و استدلال کار خود را پیش برده است چراکه افراد غیر مغرض حرف منطقی را می پذیرند؛ به همین دلیل طلاب علوم دینی باید با مطالعات گسترده و کسب اطلاعات به روز خود را در این زمینه تقویت کنند.


وی در تشریح عملکرد جبهه حق در مقابله با باطل، تصریح کرد: انبیا و اولیای الهی ابتدا با حکمت و برهان سپس با موعظه و نصیحت و در مرحله بعد با مناظره و نهایتا با جهاد ایستادگی می کردند؛ نصیحتی که با خلوص نیت باشد بسیار تأثیرگذار خواهد بود مانند نامه ماندگار امام(ره) به گورباچف.


استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که مردم از حسن نیت و طلاب و روحانیت آگاه هستند، گفت: مردم می دانند که طلاب برای کمک به دین خدا و طرفداری از جبهه حق از جوانی و زندگی خود می گذرند تا فرهنگ جهاد و شهادت را احیا کنند، از این رو رعایت هرچه بیشتر اخلاص و تقوا در معاشرت با مردم بسیار ضروری است.


حضرت آیت الله نوری همدانی در مقایسه سه جبهه جباران، سازشکاران و شیاطین که به تصریح قرآن دشمنان همیشگی مسلمانان هستند، گفت: سلاطین و شاهان پیش از انقلاب در زمره جباران و ظالمان بودند، آمریکا، اسرائیل، انگلیس و سایر کشورهای سلطه گر شیاطین زمانه هستند و حکام مرتجع عربستان، بحرین، تونس، قطر سازشکاران امروزند.


وی افزود: این کشورها با استکبار سازش کرده اند و بسیار از درآمدهای نفتی خود را صرف جلب توجه و خدمت به آنها می کنند؛ قطر سرمایه عظیمی از نفت و گاز دارد که بیشتر آن را در راه ترویج وهابیت خرج می کند، در خرابکاری های سوریه هم قطر جزو جلوداران است./928/پ202/ج

ارسال نظرات